torsdag 17 september 2020

Jag får inte vara med...

 

För sex dagar sedan kunde jag plötsligt inte posta något på Instagram.
Jo bilden kommer med men inte texten till. Jag får upp följande text:
"Försök igen senare. Vi begränsar viss aktivitet för att skydda vår community. Berätta för oss om du tycker att vi gjort ett misstag."
Jag kan inte heller kommentera eller gilla någon annans bilder.
Och sen dess har jag:
1. Försökt igen.
2. Loggat ut/ loggat in igen.
3. Avregistrerat appen och laddat upp den igen.
4. Framfört mina klagomål, tyckanden och frågor till Instagram (utan att få svar.)
Jag har ingen aning om det handlar om 1 vecka, 1 månad eller för gott eller varför i helvete det händer.
Att Instagram har problem med naket, "propaganda" för allt som skiljer sej mot normkroppen, kritik mot män osv osv är ju ingen nyhet. Jag känner massor som fått sina konton borttagna men då först efter varningar om att så kommer att ske.
Jag har inte lagt ut något otillbörligt och senast jag fick en bild borttaget var i augusti när jag hade fräckheten att lägga ut en bild på en sjuårig flicka utan bikiniöverdel. 

Jag har funderat över detta. Om det är något tekniskt fel? Eller om det faktiskt är en åtgärd av Instagram för något... brott... som jag inte vet vad det är.
Första dagarna slet jag mitt hår!
Kände mej vansinnigt förorättad och beskuren.
Jag funderade på att starta ett nytt konto, men det känns oxå vansinnigt fel eftersom jag kommer tappa en jävla massa följare men framförallt har 3554 inlägg på mitt gamla konto och det är ju en slags dokumentation av mitt liv och min vardag. En bilddagbok sen många år tillbaka i tiden.
Plus att vad är det som säger att det inte händer igen? Om nån nu sitter och anmäler mej på pin kiv.
Ja jag kände mej upprörd. Upprörd och ledsen.
Men sedan tänkte jag att Ja ja, jag får väl se det som en lite ofrivillig detox, det står ju faktiskt "försök igen senare."

Men så upptäcker jag alltså först nu att jag kan inte heller dela blogginlägg på Facebook.
Har inte försökt på nån vecka så problemet har kanske varat lika länge?
Och nu blir jag ledsen igen. Det ÄR alltså ingen teknikalitet. Nån HAR anmält mej och mina åsikter. Nån av er läsare får man ju förmoda!
Nån liten kränkt jävel som tycker det är stötande med bloggrecensioner?
Eller kanske att jag inte tänkte som er kring alla skilsmässor?
Eller var det ångestinlägget? Ska man inte skriva om sådant?
Det är väl för mycket begärt att nån av er ens anonymt ska våga skriva vad saken gäller men jag tycker det är mycket märkligt att Facebook och Instagram inte granskar anmälningarna.
Det är väl bara en tidsfråga innan jag inte är betrodd med fejjan heller. 

Man kan se det som... Ja ja, skaffa dej ett liv gamla människa, köp en pelargon eller nåt men man kan oxå se det som ett hot mot yttrandefriheten och censur när en röst tvingas tystna utan så mycket som en förklaring! 

Jag är fruktansvärt arg på åtminstone en av er.
Er andra älskar jag! Det vet ni!

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Jag kan i varje fall se både ditt gamla och nya Instagramkonto. Facebook har jag inte.

    Och det ser ju ut som du har kunnat lägga upp samma bild på Instagram som du inleder detta inlägg med. Verkar som att det fungerar igen, eller?

    Arne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte skriva något på Instagram, bara lägga ut bilder. Inte heller kommentera eller gilla något. Och jag kan inte länka eller ens skriva min bloggadress på fb så nej tyvärr funkar det inte.

      Radera
  2. Jag har detta problem på instagram. Fattar inget och funderar i samma banor som du.

    SvaraRadera
  3. Hej Asta.

    Jag råkade ut för samma skit utan att veta vad anledningen är.jag beter mycket artigt mot alla jag möter på internet så lite skumt är det. Stå på dig Asta och kämpa vidare med det som du tycker är roligt och meningsfullt. Låt inte nätjättarna förta glädjen för dig...mvh Stefan

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare