lördag 14 april 2012

Mister Happy-Killer



... det är min man det.

Jag vet inte... det är säkert olika... men själv tycker jag inte det är någon vidare smickrande egenskap.
Maken själv skrattar bara gott åt namnet, skrattar så stort att man ser gomspalten på honom.

VAD jag än säger eller föreslår så går det inte...Jo så klart, föreslår jag sex, middag eller att jag ska åka en tur till bolaget så går det alldeles utmärkt men så fort jag kommer med egna förslag som tangerar hans (misskötta) områden så slår han bakut.
Jag var ute å gick med Märta idag.
Funderade över sommaren. Junisemester. Ingen utlandsresa.
Vad göra åt en "tråksommar" om inte lite nytta?
Funderade på att jag kunde måla om huset. Hjälpa till att måla om huset i alla fall, de riktigt höga partierna vågar jag mej inte på.
Altanen är kaputt och skulle skulle behöva göras om. Pappa har lovat hjälpa till.
Jag funderade över vår urtråkiga å eftersatta trädgård.
Hur man bäst gör ordning en trädgård som kräver ett minimum av skötsel.
Sånt... funderade jag på och fick upp massor av kreativa o ändå rätt blygsamma tankar.

Nej, nej, nej...
Vad tror du en ny altan och färg till huset kostar...
Skulle du?!?!
Hahaha... jordgubbar?! Hahaha...
Har du NÅGONSIN varit trädgårdsintressserad?!
Du... du som bara använder trädgården till att sola å bli allergisk i !


Typ så.
Varför kan jag inte få försöka?
Det är väl inte hjärnkirurgi vi snackar om här.
Å vad då dyrt? Jo, men förmodligen billigare än utlandsresan vi alltid unnar oss å ett hus måste ju underhållas.
Jag blir vansinnig när han alltid ska vara en sån happy-killer.
Nej, nej, nej... du FÖRSTÅR inte!Som om jag vore mindre vetande alternativt 8 bast.
 Ja fast han lyckades ju rätt bra, min entusiasm kom av sej rätt bra.

Visst har han en poäng. Jag ÄR väldigt "tjejig." Bra på att slänga ihop en köttfärssås å hålla ordning på tvätt. Renovering o grovarbete har aldrig varit mina områden. Särsilt gröna fingrar har jag inte heller.
Men det handlar ju bara om okunskap och bristande självförtroende på dessa bitarna.
För hur svårt kan det va?!
Tvätta med algmedel å stryka på lite färg. Snickra ihop ett par pallar å sätta ner jordgubbsplantor.
Inte så värst va?!
Å hur som helst gör jag det bättreän honom eftersom han inte gör det alls.
NÅT vill jag ha å göra på min semester. Nåt annat än wordfeud.

9 kommentarer:

  1. Men du... Det är ju som du säger hur svårt kan det vara, bara gjört!!! Klart att du fixar det:-)

    SvaraRadera
  2. Du - klart du fixar det och X kan fara åt pipsvängen ibland! Dessuotm kan du umgås lite med mig! *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  3. Känner lite igen mig. Men tycker jag är duktig med trädgården.....skit i makens negativism....go Anneli!/ Magdalena

    SvaraRadera
  4. Äh, klart du fixar det. Det är dessutom vääääldigt empowering och brukar vara det bästa sättet att få trög make att sätta igång själv av ren skam.

    SvaraRadera
  5. Vadå "få". Ta spadjävel och gå ut bara, säg ingenting. Och måla en stor snopp på väggen i den nya färgen, då MÅSTE man ju liksom fortsätta. =D

    Förlåt mig... jag vet inte vad som hände. =)

    SvaraRadera
  6. Att måla om sitt hus ska man se som, dels en investering,omvårdnad,skötsel av det man lägger mest pengar på under hela livet. Allt av värde måste underhållas för att behålla sitt värde eller öka. Dels kan man se själva målningen som en chans att träffa sina bästa vänner,barn och föräldrar till en gemensam arbetsdag och fest.
    Bjud in folk till en happening som består i att alla som vill, kommer med ett leende och en pensel i ena handen och en stege i den andra ,typ kl800.
    Om nu inte männen sätter igång och dricker öl oavbrutet så kommer ert hus vara färdig målat fram på em.
    Då kommer belöningen i form av en stor grillfest för alla i trädgården eller på den av en snickare från Alingsås nylagda altandäcket.

    SvaraRadera
  7. Alltså, jag blir heeelt rabiat när jag hör sånt här! känner nämligen igen mig...MEN han har ändrat sig för att jag e så satans enveten! O nu gör vi mycket ihop och de e faktiskt riktigt kul! O du, du behöver inte snickra sålådor, ¨köp pallkragar på Cheapy, typ 140 kr styck o fyll med jord, busenkelt!!!!!

    SvaraRadera
  8. Klart du kan! Jag skulle kanske inte börja måla ett hus helt enam. Å andra sidan så gjorde en kvinna som har tummen mitt i handen det med sitt hus alldeles själv förra sommaren så...
    Varför inte både lite jordgubbar, gräslök, smultron...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja herre gud det där känner jag igen ifrån mitt x. Resultatet blev som du också märkt att man naggas i sitt självförtroende och inspirationen dör.
    För mig blev det så att jag tillslut sket i att komma med förslag, jag gav upp. Ville aldrig bli den där tjatiga och gåpåiga sambon som tvingar igenom saker.
    Och själv så fick jag inte göra så mycket. Allt skulle göras på hans vis och i viss ordning....

    Men fattar du, när jag sen flyttade så var ett av hans skäl för att han tröttnat på mig (och hittat sig en ny) var just att jag INTE hade några idéer och driv med någonting, speciellt huset.... Och jag GJORDE aldrig någonting!

    Jävla karlar!

    Så du är fortfarande sjuk :/
    Stackars dig, önskar att du kunde få bli bra nu, kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare