torsdag 20 december 2012

Astas adventskalender. 20:e december

Tänkte köra en serie. Från 1:a dec till julafton. En riktig bloggutmaning till mej själv. Adventskalendern kommer att bestå av människor som inspirerar mej. Eller som jag tycker är duktiga. Eller snygga.
Människor jag gillar helt enkelt. Jag kommer att blanda kända och privata godingar.
Välkomna till Astas adventskalender.

Den 20:e december. Presenterar stolt...
 
Henrik Schyffert .
Född 1968. Komiker, artist, manusförfattare. Medlem i Killinggänget och i nu splittrade rockgruppen Whale.
Började sin karriär i P3 med Hassan och i ZTV. Sedan dess deltagit och stått bakom en mängd tv produktioner, stand up shower och manusarbeten.

Jag har sett Henrik Schyffert live flera gånger i olika stand up sammanhang och två saker slår en varje gång.
Han är rolig som fan.
Å han är ta me fan ännu snyggare!

När jag såg honom härom året i vår lilla stad och han talade om småstadskvinnornas besatthet och jakt på Christer Sjögren i början av -90 talet samt hur kvinnors... ehh... köns utseende förändrats sedan dess skrattade jag så mycket att jag höll på att svimma.
Ni som hört det vet vad jag talar om, ni andra är (o)lyckligt ovetande.

Enjoy girls (and boys.)

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Nja, här är vi nog inte överens faktiskt?! Rolig, kanske men snygg??? Nä,du!!!! :-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare