lördag 12 oktober 2019

Queen of fucking everything

Bildresultat för queen of fucking everything

De flesta som känner mej det allra minsta vet att jag Ä L S K A R  Jonas Gardell.
Det har jag gjort sedan... ja, sen alltid. Sen så länge jag kan minnas.
Jag har lyssnat på hans pod, jag har läst hans debattartiklar, jag har sett uppträdande och stand up på tv och jag har läst de flesta av hans böcker och håller många av dem som bland det bästa jag har läst.
När jag var typ tjugo skrev jag ett jättelångt brev till honom där jag berättade vad han betytt för mej. Jag skickade det aldrig men känslan är fortfarande den samma.

Igår var jag och såg hans show på Lorensbergsteatern. "Queen of fucking everything" och den var...
S Å   J Ä V L A   B R A!
Fantastisk rent utav. Rolig. Smart. Vacker. Sorgsen.
Genial!
Jag är så vansinnigt tacksam att jag kom iväg på det här och att Cissi var med.
Vi hade ett helt underbart dygn.
Och allra bäst var Jonas (och hans ensemble.)

Se den!!! om du har möjlighet. Och läs hans senaste roman "Till minne av en villkorslös kärlek" som oxå är fantastisk. Kanske det bästa jag läst.
Du får skylla dej själv om du inte lyssnar nu. Du kommer att dö fattigare.
Denna man kan inte hyllas nog.
Så är det.
Faktiskt.
Och det var allt jag ville säga egentligen.

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare