lördag 20 april 2019

Semester pågår

Bilden kan innehålla: Anneli Lodén, telefon


Ja så är det, semester pågår och den går kriminellt fort skulle jag vilja säga.
Men härlig är den och min vana trogen från förra året så har jag oxå tur med vädret. Solen strålar och åtminstone om man sitter i lä är det varmt och göttigt.

Jag var i Göteborg i måndags med min väninna Cissi och vi hade en sådan härlig dag. Åt en fantastisk lunch på uteservering, gick i affärer och stannade för regelbundna vätskekontroller. Jag köpte ett par sandaler och en solgul klänning.
Hon köpte en fotlänk och ett ärtigt nattlinne.
Dagen gick alldeles för fort men det var verkligen en sådan där dag att spara i minnet.

Jag hade påskpyssel med barnbarnen. Hade köpt grejer för en halv förmögenhet. Färg, papper, piprensare, ögon, flörtkulor och en massa annat.
Både ungarna och jag var hemskt exalterade över detta.
Men ni vet hur det är med små barn...
Jag öste fram hela härligheten av pyssel och efter 5 minuter tröttnade de första.
Efter en kvart satt bara jag kvar och blickade över kaoset.
Nåväl, ungarna hade roligt på annat vis så det blev en bra dag ändå.

Bilden kan innehålla: 1 person, inomhus

Och vi har firat vår alldeles egna femåring med.
Han hade en härlig dag i går med alla sina kusiner och mostrar och morbror.
Vi grillade och satt ute å åt. Käkade tårta och hurrade för honom.
Noah fick en massa härliga presenter som vi lekt med en hel massa.

Utöver det så har jag ägnat mej åt livskvalitet. Sånt som är rent livsnödvändigt i mitt liv. Tänker framförallt på hav och hund. Många rundor har det blivit och så snart jag skrivit färdigt det här inlägget ska det bli ännu en. En lång i solen.
Jag har även sett "Störst av allt", serien efter Malin Persson Giolitos bok med samma namn. Den var mycket bra.
Jag har läst ut en bok, se inlägget nedan.
Jag har druckit vin, sett Frölunda nå finalserien och jag har sovit middag varje dag.
Det är semester för mej.
Och än är den inte slut. Ännu väntar härligheter.

Ha en fin påskafton hör ni.

Puss/ Asta


Bilden kan innehålla: hund, barn, utomhus, natur och vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare