fredag 31 januari 2020

Årets första månad



Inför 2020 satsade jag på nyårslöften istället för målsättningar och förhoppningar för första gången på säkert 20 år. Och jag gick All in och gav flera stycken löften.
De handlade främst om:
💙 Att börja träna för att bli starkare och rörligare
💙 Att komma ut och gå minst en gång varje dag oavsett omständigheter
💙 Att dricka mindre alkohol, välja mina tillfällen bättre
💙 Att fortsätta med att inte äta griskött
💙 Att drastiskt dra ner på sociala medier, ffa Facebook
💙 Genom mindre alkohol och mindre tid på sociala medier frigöra tid till mer kvalitativa saker som att se film, skriva brev, hänga med Bente och läsa romaner.

En månad har gått och hur har jag skött mej hittills?
Tja, lite gott & blandat kan man väl säga.
Jag väljer att inte se på det som misslyckande, eller rättare sagt, jag försöker att se på det som att jag påbörjat en resa och att det rör sej åt rätt håll.

💚 Jag anmälde mej till Friskis & Svettis och även om min målsättning var tre gånger i veckan så har det oftare blivit två gånger/ vecka. Men jag har i alla fall skrapat ihop 11 antal pass denna månaden. Testat både gruppträningar och gym.
💚 Jag har varit ute och gått varje dag utom en då jag aktivt valde att vara med Noah istället. Det känns ok.
💚 Ja, jag har druckit mindre mängder alkohol och vid färre tillfällen men kan bli ännu bättre här.
💚 Jag har inte ätit någon form av fläskkött och försöker även välja godis utan gelatin men där misslyckas jag ibland.
💚 Sociala medier. Här går det "så där." Det är lite dagsform men tyvärr den punkt jag känner går sämst.
💚 Jag har haft en lässvacka på en månad ungefär men nu börjat igen.
Sett betydligt mer serier och filmer... ganska lätt eftersom jag ser så lite.
Ser ni den magiskt bra svenska serien Kalifat?

Mest förvånande har varit
- Hur svårt det är att göra slut med Facebook
- Hur lätt... och kul... det är med träningen.
Jag känner mej ändå nöjd med mej själv. Om det är inbillning eller ej men jag känner mej lite mer rörlig, stark och stabil. I fas med mej själv.
Januari 2020 har varit sammantaget en BRA månad.
En GOD inledning på det nya året och decenniet.

Hur har du det?

Puss/ Asta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare