lördag 1 februari 2020

Listar 4

 Bilden kan innehålla: Anneli Lodén, står


4 namn som folk kallar mej för:
Anneli (för det är vad jag heter.)
Asta el Asta Pastasson på bloggen och Instagram. Gillar Asta, kanske skulle byta till det på riktigt?
Anni av mamma och av en kusin som är mej kär.
Mamma

4 jobb jag har haft
Undersköterska (outbildad sådan.)
Telefonförsäljare
Sjuksköterska
Barnmorska

4 filmer jag sett många gånger (minst 4)
Turner and Hooch (Viktigaste filmen i mitt liv.)
Änglagård 1 och 2
Love Actually
Ronja Rövardotter

4 böcker jag starkt rekommenderar
"Kärlekens Antarktis"
av Sara Stridsberg
"De kommer drunkna i sina mödrars tårar" av Johannes Anyuru
"Till minne av en villkorslös kärlek" av Jonas Gardell
"Boktjuven" av Markus Zusak

4 platser där jag bott
Högsbohöjd Göteborg
Kaverös Göteborg
Tynnered Göteborg
Falkenberg

4 platser jag varit på
Rhodos
Kreta
Samos
Kos

4 ställen jag hellre varit på precis nu
Nåt lyxigt spahotell
I värmen nånstans
Bortskämd hemma hos nån rar polarinna
I min säng och haft helgen ledig

4 favoriter att käka
Pizza
Grillat kött
Chips
Kyckling i olika former

4 serier som jag följer el väntar på
Kalifat
Bonde söker fru jorden runt (kommer om en dryg månad)
The Handmaids Tail (kommer nångång i vår)
Hem till gården

4 saker jag ser fram emot i år

Att bli stark
Kanske blir det ytterligare något barnbarn? Vem vet, flera av dem vill ha.
Bada! Jag ska bada massor i sommar.
Dejta min make, det var många år sen jag kände för det.

4 saker jag tänker allt för ofta
"Dessa jävla män som..."
"Jag är så trött."
"Jag kan inte/ är så himla kass på..."
"Hur ska jag klara mej när Bente går bort."

4 saker jag önskar jag kunde
Sova bra utan piller
Låta bli att reta mej så infernaliskt på folk
Ha en bättre karaktär. Inte ge upp så lätt.
Bli av med min allergi

4 saker jag vill lära mej
Sjunga rent
Prata engelska obehindrat
Inte ständigt tvivla på mej själv
Bli stark/ göra armhävningar

4 saker jag är rätt bra på
Förlåta
Förstå mej på hundar
Uttrycka mej i skrift
Resa mej upp efter käftsmällar

4 saker jag inte kan leva utan
Barnbarnen
Hundar
Havet
Snus

4 åsikter jag förändrat de senaste 10 åren
Min inställning till övervikt/ överviktiga
Feminism
Systerskap
Genus

4 åsikter som jag fortfarande har kvar lika starkt som för 10 år sen
Min politiska grundsyn kring klass och rättvisa
Att Dogue de Bordeaux är min ras
Jag är först och främst mamma
Jimmie Åkesson är en farlig jävel

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare