söndag 26 juli 2020

Delvis snodd lista om att vara jag.



Vad är du mest nöjd med på din kropp?
Mina gröna ögon och att kroppen fungerar, är frisk.

Vad är du mest nöjd med för karaktärsdrag?
Jag har lätt för att förlåta. Lätt för att se min egen del i en konflikt. Lätt för att älska och jag är stark som satan.

Vad är du mest stolt över i ditt liv?
Bortsett från mina barn som så klart kommer först, att bryta negativa mönster som funnits i släkten i generationer och att sent i livet våga satsa och sadla om till mitt drömyrke.

Vilken är din största utmaning?
Jag tror... att tro på mej själv. Om jag hyste en större tillit till mej själv och min förmåga och en större förmåga att slänga bort gammal skit så skulle jag bli en både bättre och mer sympatisk människa.

Vad får du flest komplimanger för? 
Min handstil. Mitt pigment. Min förmåga att lyssna.

Vilken är den finaste komplimang du fått?
Att jag räcker till. Uppenbart nåt känsligt hos mej för det rör mej nästan alltid till tårar. Men andemeningsmässigt... att jag är bra nog.

Vem älskar dej mest?
Bente?

Vad är din största utmaning?
Mina demoner. De är seglivade rackare som kan tystna och slumra i perioder men som precis som jag alltid reser sej på nio.
De säger åt mej att jag aldrig duger eller räcker. Som mamma, mormor/ farmor, barnmorska, vän, matte eller medmänniska. Att jag är fejk och kommer att avslöjas.
De är svåra att tysta de där jävlarna. Seglivade rackare,

Vad vill du bli ihågkommen för?
Som mamma... så klart! Det är min viktigaste roll. Misslyckas jag där är jag ingenting.

Vad klappar du dej på axeln över?
Att jag fortsätter försöka. Igen. Igen. Igen och igen.

Vem är din bästa vän?
Bortsett från mina barn... Bente-Nora helt klart.

Vilken är din theme song? 
Bitch med Meredith Brooks

Vad tror du Sankte-Per kommer ställa för fråga vid himlaporten?
Älskade du tillräckligt?
Var du den förändringen du ville se i världen?
Satte du andra före dej själv?

Och svaret?
Jag vet inte. Jag försökte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare