onsdag 16 januari 2019

Asta recenserar smink

Relaterad bild

Jag har tyvärr hittat min foundation.
Ända sedan jag började sminka mej långt före jag var tonåring har jag prövat olika i varierande perioder. Fast där i början kallades det ju brunkräm vilket var en högst korrekt benämning för ansiktet blev... till min förtjusning... väldigt brunt.
"Thailand-i-6-veckor-brunt" mitt i januari. Härligt!
Men jag har aldrig varit helnöjd.
En del täcker för mycket och blir kakigt och fult, en del för lite, en del färgar av sej på halskragen. Många täcker utmärkt... en liten stund.
Jag vet inte hur många märken jag prövat.
Och så provade jag då dessvärre Sensai flawless satin och BAAM jag är fast!
Den här foundationen har allt. Den täcker, vad jag tycker är, lagom vintertid.
Sitter hela dan. Eller hela natten. Ger ett fint skimmer. Färgar inte av sej. Har en flaska som känns exklusiv och härlig.
Men smakar det så kostar det. Det är då minuset. Den håller inte IsaDora priser precis. Drygt 500 spänn får man betala.
Å andra sidan sminkar jag mej sällan numera när jag inte ska till jobbet så det får svida över.

Om somrarna använder jag sedan många år en lättare kräm, mer som en gel, oxå från Sensai. Deras bronzing gel som är helt fantastisk den med. Och inte heller den gratis.
Nu vet jag inte om jag vågar testa fler Sensaiprodukter

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Hej! Ett tips är att kolla prisjakt och beställa på nätet, lite billigare :) Med vänlig hälsning Malin

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare