måndag 20 augusti 2018

En annan kvinnas ord

 Bildresultat för prostitution

Jag följer en del konton på Instagram som administreras av prostituerade.
Ännu aktiva och de som tagit sej ur det.
Det är bland annat @shittorskarsays @en_horas_vardag @mittlivsomtrasig @intedinhora @prostituerad_less
Den verklighet de beskriver känner de flesta av oss inte till. Tack o lov.
Konversationer de lämnar ut från div torskar med "önskemål" som ofta har inslag av sadism eller rollspel av "pappa och olydig liten flicka" är kräkframkallande.
Att kalla prostitution för "vilket yrke som helst" är att pissa på dessa brudar.
De är ägodelar. Saker för dessa män och deras perversa lustar.
Dessa kvinnor utsätter sej för män... av alla de slag, från alla samhällsklasser... för att de inte har nåt val. För att de behöver pengar, av drogsug eller som ett självskadebeteende. Men ingen beskriver något som ens kan liknas vid frivillighet.
Att köpa en annan människa är att köpa en våldtäkt.

Jag vill dela med mej av en text som var delad på @shittorskarsays

"Nåt som är väldigt svårt att få förståelse för att dom som köpt sex av mej inte är EN TYP av människor. Det är MÄNNISKOR mitt ibland oss. Jag har träffat en vän till familjen i prostitution. Jag har träffat mina vänners vänner och vänners pappa. Jag har träffat en polis. Jag har träffat en socionom som enligt honom själv jobbade med "att hjälpa tjejer som jag."
Jag har träffat killar som knappt varit 20 år. Män som varit gifta oxh som har barn. Jag har träffat pensionärer. Det var inte alltid rika män som köpte sex av mej.Vissa verkar ha stora ekonomiska problem, andra kunnat ge flera tusen i dricks för att visa hur mycket pengar de hade. Alla hade sina sammanhang. Det är inte en viss typ av människor. Det är människor, punkt!
Jag skulle kunna skriva något om att de är kräk och inte människor. Men jag vill inte.
Jag vill inte hålla igång en myt om att sexköpare är "dom där" personerna.
Jag vill inte sprida någon  bild av att det är "fula gubbar" som köper sex. Vissa är fula gubbar. Men det har varit pojkar, män, gubbar. Jag fattar att man hellre går till attack mot mej än föreställer sej att någon man känner köper sex som man köper pizza. Men så nära är det. Det har varit så många svek. Jag har slutat förvånas över vem som begått eller begår sexuella övergrepp. Det kan vara VEM SOM HELST. Jag hoppas och tror att det är något som folk börjar förstå.
Jag har fått höra "inte alla män" så många gånger nu, av framförallt kvinnor som kanske ev inte vill att det ska vara deras man(liga vänner och bekanta.) Då undrar jag, "hur VET du det? Och vilka män är det då?"
Den största delen av dem jag träffat har haft fruar, barn, jobb osv. Hur vet man att man har hittat en "inte alla män" man? Snälla ta frågan om sexköp på såpass stort allvar att det går att diskutera vidare vilka som köper. Avfärda inte det med att det är "inte alla män." En av tio män, läste jag för något år sedan, köer sex/ tycker det är normalt att köpa sex erkände dom. Då är det säkert ännu fler som inte kan stå för det och erkänna det. Värt att tänka på. Jag hoppas att dom som tycker sexköp är okej nås att vittnesmålen, tills sexköpare med ev samvete slutar begå övergrepp." 


Ta in den här kvinnans ord.
Hon är en människa.
Hon kunde varit du.
Du kunde varit hon.

Nån som har lust att prata om det skadliga manshatet?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare