torsdag 8 augusti 2019

Ni fick mej vilja bli kriminell.

 Bildresultat för orange is the new black

"Klimakteriet?" sa en klok kvinna jag känner angående mitt gråtande.
Kanske, jag har tänkt på det som den jag är utan Cipralex.
Inte deprimerad... tro mej, jag har varit där, jag vet hur det känns, utan mer... hudlös?!

Hur som helst så bölar jag igen nu och har gjort i 1,5 timma.
Jag har sett på sista avsnittet... ever... av Orange is the new black.
Ett fint avsnitt. Ett värdigt och ändå...
Det är SÅ sorgligt att det är över efter 7 säsonger.
De hann bli mina vänner och som jag älskade dem!

 Bildresultat för latinas orange is the new black



Vem var min favorit?
Jag älskade latinobrudarna. Allihop men särskilt morsorna. Båda två. Av olika skäl.

Bildresultat för black orange is the new black

Och Cindy, Tasty å knasiga, underbara Susanne

Bildresultat för nicky and red orange is the new black

Red och Nicky förstås. Kanske allra mest dem och den varma mor å dotterrelation de hann utveckla.

Relaterad bild

Fig och Caputo. Mitt favoritkärlekspar

Bildresultat för alex and piper orange is the new black

Och så klart, Piper å Alex. De är seriens nav. Utan att spoila för mycket är jag sååå nöjd med slutscenerna.

 Relaterad bild

Lorna förstås. Godhjärtade, knasiga, fina Lorna.

Relaterad bild

Och Penntucy som gick från att vara avskydd till älskad.

Relaterad bild

Vackrast och coolast av dem alla. Poussey. Utskriven alldeles för tidigt men tack å lov med i min andra favoritserie oxå The Handmaids Tale. Jag skulle överge heterolivet vilken minut som helst för denna ljuva skapelse. Hon får vilken karl som helst att blekna. Lätt!

Tack för allt. Ni fick mej att vilja bli kriminell å hamna i finkan med er allihopa.
Älskar er.
Puss/ Asta

Relaterad bild

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart bra hyllningsinlägg! Jag slutade titta i början på säsong tre om jag minns rätt. Har väldigt lätt till ångest och serien gav mig lite klaustrofobiska känslor. Sen har jag extremt svårt för Laura Prepon vilket också fick mig att ge upp. Ditt inlägg gav mig lite avslut, fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Men alltså svårt för "Alex"??? Why? Hon får mej att vilja bli lesbisk.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare