torsdag 29 augusti 2019

Rensa luften. Ja tack.

Bilden kan innehålla: 1 person, simmar, utomhus, natur och vatten

Vi fick några extra sommardagar... en riktig bonus när man trodde att allt var över... som vi tillbringade på stranden och i havet. Det var absolut underbart!
De senaste dagarna har det varit annat ljud i skällan.
Fortfarande väldigt varmt men tryckande och en hel del blixtar och dunder, dock inte tillräckligt för att rensa luften.
Hmm, aldrig riktigt tänkt på varför det heter "rensa luften" när man talar om att reda ut en konflikt men nu när jag gör det är det en strålande liknelse.
Båda delar att "tryck" är påfrestande.

Jag får kopiöst ont i huvudet när det är sånt här väder.
Både i går och idag har jag haft en huvudvärk from hell, så där så man mår illa och nästan känner sej yr och ingenting verkar bita på skiten. Varken Treo eller starkt kaffe eller att bälga i sej litervis med vätska. Det enda som händer är att jag måste springa å kissa i tid och otid.

Jag längtar verkligen efter lite hög klar luft nu. Lite höstliga temperaturer.
Det skulle passa utmärkt nu när jag är ledig i två veckor framöver.
Alla frågar om jag ska ut och resa nu (vi gör ju ofta det så här års) och jag känner nästan nån konstig skuld över att nä, jag ska inte göra någonting.
Som att sådan anspråkslös lättja är snudd på omoralisk.

Jag tänkte att jag förutom att hänga med Bente (åhh, hon är sååå jobbig just nu, skendräktig eller vad det är men hon ska sitta i knät hela tiden) ägna mej åt lite själslig och fysisk spis.
Så som att...

Komma igång och springa. "Sprang" idag för första gången på 7-8 veckor (då jag blev förkyld.)

Läsa böcker. Nu har det gått nästan en månad sedan jag öppnade en bok sist.

Döpa ett barnbarn. Ja jag personligen ska inte göra det, nåt ska ju präster ha att göra med.

Rensa garderoben. Jävlar vad jag har mycket som jag inte använder.

Dra ett riktigt städröj här hemma. Det är skitigt både här å där.

Få lite ordning på ät och sovtider. Bli lite mer Skalman helt enkelt.

Jepp. Sorry för ett riktigt nonsensinlägg, har för mycket skallebank för att komma på nåt djupare just nu men ville ändå säga "hej"... mina utlämnande inlägg nedan fick inte heller nån större uppmärksamhet så detta är kanske vad även ni pallar med när "trycket" är som det är.
Ge oss lite regn vädergudarna (helst nattetid- tack.)

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare