lördag 25 november 2017

Den jag är

Anneli Lodéns foto.

Facebook är en plats som ofta leder till irritation tycker jag. Jag har gradvis minskat ner min tid och mitt engagemang där.
Men ibland är det fint med.
Jag har sett flera dela statusen "Berätta varför du tycker om mej så ska jag berätta varför jag tycker om dej" och gjorde det samma.
Alltså ibland har man för mycket tid och jag kan oxå tycka att sådant är tramsigt om det blir för mycket men hellre typ sånt här än rena kedjebrevsinlägg.
Hur som helst så fick jag så himla många fina svar. Tycker det är så fint att människor tar sej tid att tänka efter och ge alla dessa härliga svar.
Många uppfattar mej som stark, det är intressant.


Här om dagen hade vi utbildningsdag och då var det en väldigt go tjej som sa till mej att jag inte ska tro så lite om mej själv, att jag snackar ner mej själv, är för hård mot mej själv.
Samma dag säger en annan (oxå rar kvinna) att jag utstrålar pondus och självsäkerhet.
Motsatserna alltså.
Och ingen av dem har nog fel, de ser bara olika sidor, jag besitter absolut både pondus och en kanske allt för kritisk självbild. 
Mänsklig kommunikation är ju dessutom endast till 10 % verbal, resten är kroppsspråk och där har man kanske mindre kontroll över vad man sänder ut.

Jag är absolut känslig. Och lite rädd.
Och jag är stark. Och rätt modig.
Jag har höga krav på min omgivning. Och ännu högre krav på mej själv.
Jag är framförallt analytisk, både gällande mej själv och min omgivning, och har en intuition som kan vara allt ifrån en styrka till en förbannelse.
Det finns dem som uppfattat mej som synsk men jag har inga övernaturliga förmågor. Livet har lärt och tvingat mej att läsa av situationer och det kan jag aldrig stänga av. Jag uppfattar det mesta av det som aldrig uttalas, av stämningar i rummet. Jag ser när någon ljuger även om jag inte låtsas om det.
Det kan bli jävligt obehagligt när jag "känner" att någon ex hyser agg till mej trots att de inte är något annat utåt än vänliga, hjälpsamma och kamratliga. Svårt att hantera ibland.
Jag vet att många uppfattar mej som oerhört öppen, några säkert som lite gränslös, men jag väljer vad jag berättar och har egentligen en oerhört hög integritet.
Oerhört få... om någon?... känner mej helt å hållet.

Om jag fick önska mej ett par egenskaper...
Ingen av de som skrev på facebook skrev att jag var snäll. Det försöker jag att vara, snällhet är en oerhört underskattad egenskap å nåt som jag själv värderar väldigt högt hos andra, men jag behöver absolut öva mer.
Tålamod och förnöjsamhet är två andra saker jag önskar jag hade mer av.
Handlingskraft är en tredje sak. Jag snackar mkt mer gör väldigt lite.
Många av de kvinnor jag beundrar är sådana som får saker gjorda och jag vill vara lite mer sån.

Vad väcker inlägget hos dej? 

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare