fredag 12 april 2019

Hej


Hej på er

Kände att jag bara ville snicksnacka med er medan jag dricker kaffet.
Jag har så jäkla ont i huvudet, det kom i går eftermiddag och vägrar släppa taget. Så starkt, starkt kaffe, dubbla Treo och sen en planerad runda med norskan i friska luften.
Jag har sovit länge då jag ska jag jobba i natt. Två nätter nu sedan har jag semester i 1½ vecka. Det ska bli kul att åka till storkfabriken och sen ska det bli himla skönt med ledighet. En massa härligheter väntar.

På måndag ska jag och en kompis åka till stora staden Götelaborg för en heldag med spring i affärer och förhoppningsvis uteserveringshäng.
På onsdag ska jag ha alla mina barnbarn här hemma för mys och påskpyssel.
På torsdag fyller Noah 5 år men är hos sin pappa så på fredag ska han firas med dunder och brak.
På torsdag ska jag även träffa en kvinna som jag kommer vara språkvän åt.
Sen har vi ju påskafton när det ska ätas å drickas gott.
Och veckan därpå innan det är dags för arbete igen skall jag åka till Skåneland och hälsa på en vän.

Livet i övrigt handlar mest om Bente och hennes hormoner å om hockey.
Norskan blöder varannan dag, försöker gräva valplya i klinkergolven, beter sej lynnigt å nervöst å vägrar sova tillsammans med mej på övervåningen.
Dessa hormoner alltså. Dessa brudar.
En hanhund är samma hund dag ut å dag in, år in å år ut medan med en tik så har du 111 personligheter i en.
Och i hockeyn så ligger Frölunda bra till i semifinalerna mot Luleå.
Vi vädrar guld i år.

Och den där tickande oron... den är kvar.
Hur är det med er?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare