fredag 30 juni 2017

2017 års upplaga av sommarsemestern.

Anneli Lodéns foto.

Alltså denna semester.
Sommaren 2017 års upplaga kommer inte att kvala in som någon av de bättre jag upplevt.
Jag hade sådana förhoppningar på den efter att inte ha varit ledig så här länge i följd på på tre år men...
Jag försöker verkligen att inte vara bitter här... att inte framstå som fullkomligt egocentrisk och gnällig... men jag måste ändå medge att begravningar, seklets familjegräl, babysitta morsan, munsår under 4 veckor (å inte läkt än), diverse hudåkommor på hunden, den jävligaste allergin i mannaminne, cancerskräck efter att det kommit blod u tutten och... och... skitväder inte stod på min önskelista när jag i februari drömde om semester.
Och nu är den slut.
Nästa vecka är det jobb igen. Fem nätter på sju dar. Hey.
Jag känner mej tröttare än någonsin.

Vi sammanfattar den med en liten ja eller nej lista på somriga saker. 

Varit på stranden:
Inte som i "sola å bada på stranden" nej.

Gjort nån resa:

Till Borås djurpark, räknas det?

Blivit brun:
Nja, brunare än jag var innan semestern men det är mer mitt pigments fötjänst än solgudarnas.

Grillat:
Tre-fyra gånger kanske, å då har jag inte varit supernogräknad med att det ska vara toppenväder.

Varit på/ haft sommarfest:
På Änglas fyraårskalas och en begravning.

Träffat vänner:
Tre st vänner tror jag jag hunnit träffa. Jag är inte populäraste bruttan i la stada länge tydligen. Eller vadå längre?

Tagit middagslurar:
Hell yes.

Läst böcker:
Två böcker. Båda superbra så sen kom jag av mej. Men jag har lyssnat på en halv ljudbok å sett 2½ säsong av Orange is the new black. 

Druckit goda drinkar:
Mer öl

Semesterromantik:
Jodå, skedade med Gottfrid i morse.

Flirt:
Va?!

Älskat utomhus:
Vad för nåt?

Badat:
Till knäna. Nä jag sprang i för att fånga Noah å hindra honom från att drunkna.

Kommit igång med löpningen:

Har den jävligaste allergin i mannaminne sa jag ju. Jag orkar inte springa 200 meter med de här luftrören.

Liseberg:
Nej.

Lars Winnerbäck konsert:
Nä.

NÅN konsert:
Men det var ett jäkla tjat! Nej!!! rub it in.

Jordgubbar:
Jaaaa. Massor.

Men det verkar ju ändå som om jag inte har cancer (håll tummarna), alla jag älskar lever ( ja, förutom brorsan nu då), jag går tillbaka till ett jobb jag gillar.
Det kunde varit värre. Det kunde det absolut. 

Och... om 54 dagar och 18 timmar drar jag till Grekland och då jäklar!

Puss/ Asta

Anneli Lodéns foto.

2 kommentarer:

  1. Usch, jag tycker faktiskt väldigt synd om dig! Men om 54 dagar ska du åka till Grekland och då då blir det njuta av. Sen.. Man kan liksom inte rå på livet. Det är som det är.. helt enkelt.. Inte roligare för det, men tja det är väl bara att acceptera..
    Själv har jag inte på långt när så kämpigt. Men varje dag har jag lust att gråta när jag hör vinden tjuta runt knutarna och det är kallt som faen. Jag blir nästan desperat. Så nu har jag gnällt färdigt. Åker för övrigt, om man nu ska snacka om rub it in, till Portugal nästa lördag. För att inte dö av köldslag. Sen blir det Hälsingland och landstället i 3 veckor. Så, nä jag ska verkligen inte klaga. Fast jag gjorde ju nyss det.. f'låt/ Puss Cis

    SvaraRadera
  2. En rent ut sagt bedrövligt ledsam semester för dig ... tur att du har lite ledigt att se fram emot. Har inte världens bästa semester heller, men inte på långa vägar som din. Nya tag. ... liksom!/Mormor

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare