fredag 9 augusti 2024

Ensam

 Jag är ganska ensam.
Finns det en skamligare mening i vårt samhälle?    
Det är riktigt fult, riktigt jävla pinsamt att vara ensam 2024.
Att inte ha det där tjejgänget, den där bästa kompisen från barndomen?
Men jag säger det igen. Jag är ganska ensam.

Varför?
Jag har ingen aning!
Jag är kul. Empatisk. Hyfsat smart. Bra på att lyssna. Lika bra på att dela med mej och öppna upp.
Ändå.
Men det sista dygnet har jag fått flera händer utsträckta mot mej.
Händer av omsorg, Händer av förståelse.
Det är fint. Jag hoppas att jag förmår ta vara på det.
På den kärlek jag blir bemött av. Eller ja, kårlek var väl för mycket sagt (jag ska alltid överdriva) men ändå... sympati. 
Välvilja. 

Jag vill ha mer av vänskap. Systerskap is the shit.
Och jag vill ha mer av att säga ifrån. Bevaka mina gränser. Stå upp.
Det har jag dessvärre oxå mötts av de sista dagarna.
Bullshit. Och att tvingas se det, bevaka mina gränser.
Orimliga krav som inte ligger på mej eller mitt.
Fake förståelse och ord som faller platt.
Jag är 55+, jag genomskådar allt.
Min hud har rynkor och obefintlig elastisitet.
Mina tuttar är långa och magen putar ut.
Jag har rynkor, många å långa.
Men jag förstår att se när människor inte vill mej väl, när de bara ser efter sitt.Det är en erfarenhetens gåva och förbannelse.

Jag hoppas verkligen, för min skull och för er, att jag blir roligare vad det lider


Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Systerskap is the shit. Och vilka är egentligen de där kvinnor som har härliga tjejkompisar runt sig hela tiden? Det känns som det är max en på tjugo kvinnor. Bara det att de syns så jäkla mycket.

    SvaraRadera
  2. Det är precis som om du skriver om mig! Min instagram känns så lycklig o fejk med massa goa vänner, fina middagar osv.. Fattar att det kanske bidrar till att andra mår dåligt men försöker väl mest lura mig själv. Men jag känner mig många gånger så ensam, saknar att inte ha nån nära vän att prata med och blir avis på alla som hänger med sin bästis. Jag försöker vara snäll o hjälpsam mot alla men det är ändå något som gör att jag aldrig känner att jag riktigt kommer fram, jag är omtyckt men ingens bästa person.
    Jag tycker iaf mycket om dig! Och jag älskar din blogg /S

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare