måndag 6 mars 2017

Jordgubbar å sånt.

Bildresultat för jordgubbe

"Hur vet man att någon är pollenallergisk?
Svar: De talar inte om något annat." 


Ja, med risk att jag jag tar tillbaka allt jag sagt när jag snorat, kliat, väst mej igenom några veckor av spröd grönska så... alltså fasen vad jag längtar efter våren!
Vintern börjar kännas evighetslång och jag är så blek att jag ständigt måste röra på någon kroppsdel ute bland folk för att de inte ska tro att jag är ett lik.

Här har vi ingen snö, men jag har sett på facebook att den finns bara några mil bort. Fast ska vi se det positivt så spelar det ingen roll. Det är mars... på västkusten är det inget ovanligt att vintern kommer först i februari-mars.
Men Kung Bore har redan förlorat och han vet om det, hur mycket snö han än skickar åt vårt håll så kan det inte vara. Jorden snurrar och solen kommer närmare. Dagarna KOMMER bli längre och värmen KOMMER att komma.

Jag längtar efter... 

Att föräta mej på grillat i alla dess former.

Att åka till Barcelona i maj och fira in min 48:e födelsedag.

Sitta på uteserveringar i coola solbrillor och dricka iskall öl.

Sippa på ett glas rödvin på altanen.

Bada ljumna sommarkvällar i viken nedanför mej med Gottfrid och/eller barnbarn.

Gå barfota i gräset.

Vara mera social, träffa folk, umgås.

Komma igång med löpningen. Skall springa statsloppet i år.

Åka till Kos med Mini å Noah i augusti å äntligen få doppa fötterna i Medelhavet igen.

Använda min nya coola jumpsuit och alla klänningar.

Slippa frysa.

Gå på någon härlig konsert. Lasse har ännu inte andats om någon turné dessvärre.

Ha semester.

Ligga på stranden och lyssna till tjatiga föräldrar som förmanar sina ungar om att "inte sanda ner filten"

Äta mängder av jordgubbar

Få färg på min bleka lekamen.

Käka glass på stan.

Gå på pride. 

Vad ser du fram emot sommaren 2017?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare