tisdag 10 oktober 2017

Sällskapa mej en kvart



Åtta dagar varade mitt nya liv när jag sprang varenda dag.
Sen blev jag förkyld. Igen. Är inte det förbannat typiskt?
Har jobbat hela helgen trots skav i halsen och hosta men idag flexade jag ut strax före kl 03.
Väldigt få verkar ha idkat oskyddade samlag i januari i min del av landet för det har varit extremt få förlossningar sista arbetspassen.
Skönt tycker säkert de som jobbat ett tag med lite stiltje.Trist tycker jag som vill förlösa på mina arbetspass.

Jag har beställt en ny almanacka. Beställer alltid (säkert sedan 6-7 år) från personligalmanacka.se som har de bästa!
Den jag haft i år är ett kollage av bilder, 16 småbilder fram å 16 bak på mej, barnbarn, hund å lite annat. I år hittade jag inget sådant program utan blev tvungen att begränsa mej till att välja två bilder. Fram å bak.
Med sju barnbarn blir det lite snävt då jag inte vill favorisera någon så det fick bli bilder på det näst finaste jag har... Gotteman. Bilden ovan ska jag ha på framsidan.
Ser fram emot att få den nästa vecka nån gång.
Det är nåt av det mysigaste jag vet med en ny kalender och få sitta å fylla i födelsedagar å annat. Planera för kommande året.

På tal om planera så har jag börjat tänka lite på jul.
Var helt säker på att jag skulle åka på att jobba julafton i år men blev tilldelad juldagens natt och nyårshelgen.
Det känns fantastiskt bra. Hoppas bara att vi får ha Noahliten hemma på jul.
Hans pappa firar både julafton och juldan så förhoppningsvis går det lika bra med juldagen för hans hel.
Min äldsta flicka bygger hus och för första gången sedan Mini föddes kommer vi fira jul nån annanstans än här. Det känns bra!
Skönt att för en gång skull inte vara värdinna och ha huvudansvaret även om det bara bara är barnen med familjer som kommer. Eller döttrarna. Sonen och hans sambo vill vara med hennes mamma på julafton.
Är jag smart sätter jag fart med julklappsköpandet snart. Har ni börjat?

Nä, klockan är 04. Ska försöka sova då.
Inte världens mest genomtänkta inlägg, ville mest ha sällskap medan jag tog nattamackan.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare