fredag 4 mars 2016

Den dagen jag dör.

 

När jag begravs... om en vecka eller om femtio år... så skall psalmerna "Den blomstertid nu kommer" (oavsett årstid) och "Blott en dag" spelas.
Märtas aska ska med mej i graven.
Därefter skall Winnerbäcks "Ingen soldat" spelas.
När det är dags att gå till kistan, som skall prydas av vita liljor och ett foto där jag ser full i fan ut, ska denna... också Winnerbäck... spelas.
Den dagen är det allt som är viktigt. Resten bestämmer mina anhöriga över. Ev pengar jag har är deras att spendera.

Läs å njut.

När du står ensam kvar på tå
och ytan inte går o nå
När du träffat botten
Kom ihåg mig då

När du tagit första bästa tåg
och gör vad som helst för en dialog
När du står sist i kön
Kom ihåg mig då

När vintern gömmer dina spår
så att du inte hittar hem
När du är vilsen i en vinternatt igen
Kom ihåg mig då

När det blir varma sommardar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då

När vinterisen ligger klar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då
Här finns du kvar

O när du står på toppen och tittar ner
och det är ljust vart än du ser
När du har vunnit
Kom ihåg mig då

När du får spring i dina ben
och jordens dragningskraft är klen
När du är i luften
Kom ihåg mig då

När våren öppnar sina dörrar
och du tar den långa vägen hem
Och sitter på ute serveringen där vi satt igen

När det blir varma sommardar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då

När vinterisen ligger klar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då
Här finns du kvar

När varje dag känns likadan
och när det skymmer över stan
och när du drömmer
Kom ihåg mig då

När du har varit i alla vrår
och du har testat allt som går och
när du tröttnat
Kom ihåg mig då

När det blir varma sommardar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då

När vinterisen ligger klar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då

När det blir varma sommardar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då

När vinterisen ligger klar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då

Så finns du kvar
Här finns du kvar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då

När det blir varma sommardar
Så finns du kvar
Så finns du kvar

När vinterisen ligger klar
Så finns du kvar
Så finns du kvar
Kom ihåg mig då

4 kommentarer:

  1. Winnerbäck och Blott en dag vill jag oxå ha på min begravning!

    SvaraRadera
  2. Ah han är underbar Winnerbäck!
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Jeg orker ikke tenke på det engang......jeg blir fysisk sjuk av dødstanker. Alltid hatt problemer med det. Det eneste jeg har sagt er - ikke en eneste nellik på min grav :-D

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare