lördag 5 mars 2016

Välkommen till "Sjukstugan", din gnällblogg i cyberrymden



Välkommen till din Sjuk- å gnällblogg på nätet.
Jag som driver den heter Asta, har (uppenbarligen) passerat bäst före datum och mår konstant pyton.
Har jag inte huvudvärk eller ångest så har jag influensa. Någon gång toppar jag till det med munsår.
Här om dagen livade jag till å med upp bloggen med ett inlägg om min framtida begravning.
Här är din plattform, du som av någon anledning behöver en annan människas ständiga klagan.
Kanske är även du konstant ur form?
Kanske får ett eländigt liv ditt liv att bli något bättre?
Eller så har du en udda form av humor och fnissar förtjust åt ord som feberfrossa, bihålevärk, kronisk trötthet.
Hur som helst, välkommen till bloggvärldens absolut mest miserabla blogg. 


Jag har fan inget att skriva!
Jag går igenom nån slags bloggchecklista i huvudet...
-kläder
-smink
-hundar
-politik
-realtioner
-jobb
-vården
-feminism

... men ingenting fäster i mej. 

Jag hade en massa planer för helgen som framför allt innefattade att bjuda ett födelsedagsbarn på drinkar ute på lokal på mitt magra studiebidrag och att ägna övriga timmar åt att göra min seminariumuppgift till nästa vecka.
Inget av det blev av.
Födelsebarnet har inte hört av sej å jag har tjatat nog där om att få ses och huvudvärken är för kompakt för att jag ska ens fundera på att öppna den där vansinnigt tråkiga boken om feministiska tankar.
Jag har sovit i 2,5 timma helt däckad och efteråt är jag fortfarande lika trött.
Fryser å svettas om vart annat. Hostar lungorna ur mej.
Skitbakterie.

Jag har längtat efter en massa saker idag. Så där intensivlängtat.
Jordgubbar å mjölk.
Sol och kvällsdopp i havet.
Att gå på fest och få göra sej fin med obscent mycket smink och hårfix tillsammans med vänner.
Äta på restaurang, dricka finsprit och se folk.
Jag har inte duschat på flera dagar och håret är som ett stort svinto på mej.
Kanske borde börja där...

Puss/ Asta

Avslutar med mitt absoluta favoritordspråk.

"Livet är en strid. Och sen dör man."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare