fredag 29 november 2019

Smått å gott om idag

Bilden kan innehålla: hav, utomhus och natur

1. Jag längtar efter en kille som heter Ivan. Han är mitt 9:e barnbarn och hans mamma hade beräknad förlossning igår den 28/11.
Det är otroligt nervöst för en mamma när hennes dotter ska föda barn. Långt värre än att föda själv.
I synnerhet när det är deras första barn. Så det är mer läskigt än spännande.
Nervigt att det kan starta när som helst nu. Och så längtar jag ju efter att se honom så klart.

2. Jag känner mej irriterad och besviken över de vuxna jag bor med.
Att känna sej tagen för given och inte uppskattad för det man gör är aldrig kul.
Jobbar med det. Känslan alltså, för den enda man kan förändra är sej själv.

3. Bente var och fick sin vaccination idag. Hon är ju lite osäker för nya situationer och framför allt nya människor och jag tyckte därför det skulle bli skitjobbigt. Min dotter erbjöd sej att ta henne och kände sej chill. Jag var lika orolig för det där "tigermamman" i mej inte skulle kunna se till att allt gick rätt till.
Men jag väntade utanför och enligt dottern var Bente hur cool och bra som helst. Så stolt över henne mitt gull. Och tacksam över stöttningen.

4. Det kom snö idag. Typ 3 matskedar utspridd över kommunen. Och sol!
Första gången den här månaden som solen uppenbarade sej. Kul att den fortfarande hänger med så där lite i bakgrunden.

5. Känner mej otroligt deppad över att 17 åriga Wilma är mördad, förmodligen av sin pojkvän. Kvinnooffer nr 23 i år. Den farligaste platsen för en kille att vistas i är i ett kriminellt gäng. Den farligaste platsen för en kvinna är tillsammans med en manlig partner eller ex. NÄR ska vi ta det på allvar?
Varma tankar till flickans närstående. Och måtte polisen få bevis nog för att karljäveln blir fälld.

6. Jag har haft sömnproblem sen... for ever men det har främst handlat om svårigheten att somna. Sista veckan har jag oxå vaknat tidigt på morgonen och inte kunnat somna om. Typ 5. Såååå not me.
Väntar på att få låna en tyngdtäcke på 8 kilo från vårdcentralen, hoppas att det ska hjälpa mot dessa uppvaknanden.

7. Illamåendet jag haft sista veckorna kommer å går. Så oxå bröstsmärtor.
Utreddes för många år sedan för bröstsmärtor och DÅ var det inget farligt men tanken har ju föresvävat mej att det skulle kunna vara nåt nu?
Det känns som om jag är en drama queen, alltid är det nåt med mej.

8. Haft en veckas semester så som jag alltid har inför 1:a advent och även om den i år inte blev som jag tänkt mej så har jag faktiskt bockat av allt på min "att göra lista" och lite mer än så. Det är städat, pyntat, flertalet julklappar är inköpta, glögg är drucken, jag har umgåtts osv.

9. Läst ut en bra bok, börjat på nästa. Den verkar lovande.

10. Och nu ska jag sova. God natt.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Hej Asta, längesedan nu... Ser att din fina Gottfrid har fått somna in ❤️�� Så tungt och tufft, fyra hundar, flera katter och fem hästar har lämnat mig tidigare, har två hundar idag på 9 och 6 år.. Har dig kvar bland mina länkar �� Älskar din rättframhet och totala ärlighet �� Må gott och hoppas verkligen du gosar med barnbarnet och din fina Bente-Nora. Kommer att kika in igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att höra från dej och att du skrev <3 Nu blev jag jätteglad.
      Hoppas att allt är väl med dej. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare