lördag 2 november 2019

Babyshower

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som sitter och inomhus

Idag har vi haft babyshower för Ivans mamma. Mitt 9:e barnbarn som väntas i slutet av november.

Den ömma blivande modern visste om det i förväg eftersom hon inte gick att lura och det började på värsta tänkbara sätt.
Planen var att ha det hos min äldsta dotter. Mitt hem ser inte klokt ut (ja, mannen har lovat renovering framåt våren) och det finns inte en chans att jag släpper en främmande människa över tröskeln. Alltså skulle vi ha det i äldsta dotterns vackra hem.
Då börjar hennes dotter tokkräkas under kvällen och vi fick tänka om.
The mother to be fick ha det, självklart tog vi hand om allt men hon fick upplåta sitt hem.

Vi var en nätt skara på 7 personer som kom. Jag, 2 systrar, barndomsbästisen med mamma, en ny vän och en halvgammal vän. Barndomsvännen med mamma kände jag sedan tidigare även om jag inte träffat dem på massor av år.
Så vi åt. Å vi fikade. Å drack bubbel.  Å vi lekte. Och vi pratade massor och det var väldigt väldigt trevligt.
Den gravida fick fina presenter och allt blev precis det där perfekta avstampet mot födelsen och det nya livet som en babyshower är till för att vara.
Alla traditioner från over there är inte tokiga, faktiskt inte.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare