lördag 22 augusti 2020

Topp 10 någonsin. Så som jag minns det idag.

Då och då roar jag mej med att tänka efter vilka böcker som jag tyckt allra mest om, sammanfatta den i en tiolista. Det är omöjligt. På listan finns kanske tre-fyra som jag vet att jag kommer ha med även om trettio år men resten är lite flytande. Beroende på sinnesstämning. Beroende på vad man minns just nu.
Men här är i alla fall en lista på böcker som alla tagit mej med storm och som jag ofta tänker tillbaka på.

Vilken är din topp 10? Eller topp 5? Eller bästa någonsin?

Vilhelm Mobergs "Utvandrarna."

Utvandrarna - Vilhelm Moberg - pocket (9789174293081) | Adlibris ...

Markus Zusaks "Boktjuven."

Boktjuven (pocket)

Johannes Anyurus "De kommer att drunkna i sina mödrars tårar."

 De kommer att drunkna i sina mödrars tårar (pocket)

Vibeke Olssons "Molnfri bombnatt."

 Molnfri bombnatt

Sara Stridsbergs "Kärlekens antarktis."

Kärlekens Antarktis (pocket)

Delia Owens "Där kräftorna sjunger."

Där kräftorna sjunger (e-bok)

Fredrik Backmans "Björnstad."

 Björnstad - Fredrik Backman - Pocket | Bokus


Jonas Gardells "Till minne av en villkorslös kärlek."

Till minne av en villkorslös kärlek (pocket)

Jodi Picoults "Små stora ting."

Små stora saker - Jodi Picoult - Bok (9789188447791) | Bokus

Fredrik Backman "En man som heter Ove."

En man som heter Ove



Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare