måndag 17 augusti 2020

Strokevarning



Jag blev så vansinnigt arg idag.
Så fruktansvärt förbannad att jag ett kort ögonblick fick blixtrande huvudvärk.
Vi var på stranden, jag å min yngsta dotter och två av mina barnbarn och hade det jätteskönt. Det var superhärligt i vattnet. Och Ängla å Noah är ju nåt av det sötaste som finns så jag brände av ett par bilder... denna bland annat... när de satt å lekte vid vattenbrynet och postade på Instagram.

Baam! Så var de borttagna med motiveringen "naket och sexuellt innehåll."
Jag blev paff och tänkte att det måste väl ändå vara ett misstag.
Laddade upp igen. Borta lika kvickt med samma motivering.
TVÅ. BARN. I. BADBYXOR. LEKANDES. PÅ. STRANDEN!!!
Givetvis förstod jag problemet, jag har lagt upp massor av bilder på barnbarn tidigare som leker i badkläder utan att något hänt. För säkerhet skull knäppte jag av en bild bara på Noah och la ut på Insta.
Inga problem.
Inga... jävla... problem!

Instagrams problem är alltså att en flicka.... mååååånga år innan puberteten... med en kropp som bortsett från könet (som är dolt på dem båda) ser precis lika dan ut som en gosses, är utan bikiniöverdel eller baddräkt.
Det här är ju fullständigt sinnessjukt!
Vem FAN är det som sexualiserar en liten barnunge här?!
Inte är det jag i alla fall.

Det är inga som helst svårigheter att på Instagram hitta hundratusentals bilder på unga kvinnor som putar med läppar, trycker upp tuttar i linsen, vresar i stringtrosor med inoljade skinkor. Inga som helst problem.
Men en sjuårig unge kan alltså inte leka på stranden utan överdel.
DET måste vi skyddas i från.

Hon är sju år min fina Ängla. Idag började hon första klass.
Hennes första riktiga skoldag och redan ska hon särbehandlas, inordnas, kategoriseras. Ja sexualiseras för fan!
Det är ett skämt vad flickor och kvinnor ska stå ut med i moderna, jämställda samhällen 2020.
Jag blir så rasande att jag vill skrika, slå, gå bärsärkagång.
Vi kvinnor ska kläs på... eller för all del kläs av.
Det är så mycket åsikter om vad vi ska och inte ska. Balanserande mellan horan och madonnan som måste hållas på en exakt rätt nivå.
Vi ska vara smala... men inte FÖR smala.
Sminkade... men inte FÖR sminkade.
Klädda... men inte FÖR klädda.
Ambitiösa... men inte FÖR ambitiösa.
Rakade. Släta. Unga. Smala. Vältränade.
Inte slampiga. Inte frigida.
Inte lata. Inte för drivna.
Inte några våp. Inte för viljestarka.
Och detta skall alltså börjas prackas på tjejer som börjar lågstadiet?!
Är det inte HELT vrickat?

Nästa person som säger att feminismen har gått för långt åker på en smäll!

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare