fredag 7 augusti 2020

Vi njuter nu och sen tar vi oss an hösten



Vi har augusti och vädret kommande vecka ser ut att bli strålande.
I dag har det varit ljuvligt och vi var på stranden i sex timmar. Eller JAG var på stranden sex timmar, de andra ännu längre.
Vi solade å badade och njöt av att se halva kusinskaran leka utomhus en hel dag.

Med det sagt, att det förhoppningsvis är en del sommar kvar, förlåter ni mej om jag... redan nu... listar vad jag mest av allt ser fram emot med hösten?
Kanske finns det något som... du som tycker att höst är pest å pina... kan ta till dej som åtminstone lite härligt.

💚 Två nya barnbarn skall födas, en denna månaden och en i oktober.
Den ena ska jag få äran att förlösa.

💚  Vi ska ha ett stort kräftkalas med alla barn å barnbarn. Nästa vecka och maken muttrar surt att "En kräftskiva utan massor av alkohol är bara en middag med kräftor." Så jag säger inte kräftskiva. Men inte middag heller.
Det blir ett kräftkalas.

💚 Hockeyn börjar igen. Äntligen!
Abstinensen är extra stor i år eftersom säsongen tog slut så tidigt föregående säsong utan slutspel. Frölunda är fortfarande regerande Mästare.
I år lär det dock bli ett mellanår. Det luktar inte guld.

💚 Bonde söker fru. Ni vet att jag älskar Bonde söker fru.

💚 Hem till gården börjar snart igen.

💚 Alla vackra färger i naturen och den klara höga luften. Förhoppningsvis i kombination med sol.

💚 Höstmodet är det snyggaste modet.

💚 Bente-Noras och mina promenader. När stränderna är våra igen.

💚 Tända ljus, serier, tee och ingen press på socialt umgänge (det har jag i och för sej inte känt i sommar heller.)

💚 Jag hoppas att vi ska fixa ordning hallen.

💚 Färre anledningar till att sörpla vin och mer tid att träna?

💚 Beställa en ny almanacka från personligalmanacka.se. Det känns alltid lite som en nystart. Skiva in planer och förhoppningar.

Vad ser du fram emot?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare