söndag 26 februari 2012

Då är jag här...




... i mitt nya hem.
Nyskild från den blogg som varit min partner i över 5 år.
Eller "separerad på prov" ska vi kanske säga.Vi har ju trots allt en del inlägg ihop å kan behöva lite betänketid.

Tänk vad skönt om det var så att det var JAG som funnit en annan. Jag som vänstrat å nu bestämt mej för att "den nya" var bättre på alla sätt. Men så är det inte. Jag känner mej mer dumpad. Övergiven.
Å då är inte jag den som är den.
Jag kan själv.
Flytta. Bygga upp nya kontakter. Sno med mej några gemensamma.
Inredningen skiter jag i. Men barnen inläggen ska jag väl kriga för. Hämta hit en lagom mörk natt.
När detta nya är tillräckligt hemtrevligt för de små liven.

Jag försöker orientera mej här i alla nya rum men fattar ingenting.
Hur får man synliga länkar på sin blogg? Helst sådana som syns när dee har uppdaterat.
Hur hämtar man hit bloggar som ligger utanför blogger och bloggspot... där man inte bara kan trycka på "följa."?
Hur lägger man upp en sån där egen design, med egna bilder?
Allt är nytt å främmande.

Det var det även när Amelia gjorde om. Då ringde jag min bloggsyster Maria stup i kvarten.
Frågade än det ena å en det andra.Hon var... är... en fena på sånt. Bloggar å tapetseringar.
Då ville jag bli klar direkt. Pang.
Även den gången blev jag trampad på tårna.
Vi gick då från en omodern portal till en ny å avancerad.
Men mitt bloggalias var känt, "Asta"
Det var de gamla Ameliabloggarna som först fick registrera sej. Som fick förtur.
Men när jag skulle regga "Asta" så var det upptaget!
Va?!
Så himla fräckt.
Ja ja, jag ska inte älta mitt ex här å nu.
Nytt liv. Nya tankar.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Jätteduktig. Det är inte så svårt som man kan tro. Jag kan visa dig.

    SvaraRadera
  2. Och då läser jag dig här.. *ler* Jag vet inte heller hur man gör.. en massa saker jag inte vet. Ännu!! ;))

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Man vänjer sig snabbt. Jag började blogga här på blogspot och tyckte det var mycket enklare än amelia. Men man lär sig efter hand. Det jag gillar här är att det är smalare sidor så även man man bara skriver något litet ser det inte lika pluttigt ut som på amelia där man måste skriva en halv bok för att fylla tre rader. DET kunde de göra om istället. Hoppas du tittar in på amelia(hos mig) sen ändå även om du bestämmer dig för att flytta hit för gott. Puss /Louise

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det svårt. Att lämna alltså. Jag bloggar dubbelt men det går ju inte ens att komma in på min blogg ibland så de som brukar läsa tycker att det är bra att jag har en reserv =D Jag är kluven. Jag saknar våran portal... buhuuuu.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare