onsdag 29 februari 2012

Ett trist, rent praktiskt inlägg



God morgon mina hjärtan!

Oj så många fina kommentarer jag fått. Jag skulle vilja skriva tillbaka till er allihop på studs men jag har bråda tider numera.
Jobbar å kommer hem sent. Idag ska jag iväg tidigt till jobbet för att gå skyddsrond.
Jag är ju inte bara sjuksköterska jag. Jag är ju även fackpamp :)

Självklart är jag vansinnigt sugen på att pilla med min blogg. Få in alla länkar till mina favoritbloggar osv. Hur gör man för att få in favoriter från ex Amelia? När jag försökt står det bara att det saknas "feds" el nåt sånt. Ja jösses. Man är verkligen ett ufo på sådana här saker.
Det var tur det att jag fick hjälp av Maria med själva estetiken.Visst blev det kalas fint?!
Tycker att hon fångade känslan jag försökte förmedla jättebra av vem jag är å hur min blogg skall kännas.
Men åter till tekniken. Finns det någon möjlighet att flytta gamla inlägg från Amelia hit?
Någon som vet?

Nej, plikten kallar. Jag skulle behöva ha 1 veckas semester å ägna mej åt bloggen på heltid.
(Å kanske ta lite städning med för här håller dammråttorna på att anta rent skräckinjagande storlek.)

Puss/ Asta

17 kommentarer:

  1. Du, jag har samma problem, jag har icke en susning om datateknik.
    Har precis fått dom på sjukan, revbensspricka. Kommer ta X antal veckor att läka. :(
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blondie. Attans vilken otur. Å det som gör såont oxå. Då blir det lugnt med buggen ett tag framöver? Kram

      Radera
  2. Ja det går om Amelia kan exportera inläggen i Atom xml fil så kan du importera och migrera inläggen i blogger. Sen finns det en gadget som heter blogglista där kan du mata in alla dina favoritbloggar och alla som du följer. Har du lagt in dem i google reader så slipper du skriva in för hand.
    För google ska kunna visa ett utdrag av bloggarna så måste favoritbloggarna ha ställt in att skicka någon form av blogfeed men hade de inte det så visas en vanlig länklista, ungefär som du hade tidigare. Lycka till på arbetet nu och "mötet". Tänk på att vara lika sträng på mötet som du är mot lillebror. =)

    SvaraRadera
  3. Men åh vad fint du har det sötnos:) Jag flyttar om 2 veckor när jag får hjälp...kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Curlingmamman. Du är så varmt välkommen!

      Radera
  4. Wow, vad fint du har gjort härinne! Ska skissa på en header jag också. När jag hinner. Och ser fram emot att se curlingmamman på blogspot också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, kan ju tyvärr inte ta åt mej äran. Maria har hjälpt mej å efter enkla direktiv fångat "Asta" ganska väl. Kram

      Radera
  5. Titta så fint Maria har gjort här! Superläckert! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag försökte exportera inläggen likt Anders Norrman beskriver ovan, men det gick aningen åt helvete då bilderna inte hamnade i rätt format. (de krashade på sina ställen) Så det fick istället bli copy+paste på de hundra inläggen jag ville spara. Men hmm... du har ju bloggat i åratal, så hmmm...du lär ha fler inlägg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viola.Suck... ja, det är nog bara att gilla läget då. Kram

      Radera
  7. Så fantastiskt fint du fått till det, nu blir jag sugen på att flytta... Men jag orkar inte fixa på nått nytt ställe just nu, så jag härdar ut... I dag har Amelia funkat, ta i trä, inga error data base connection än....

    SvaraRadera
  8. Ja det är verkligen asfint. Men jag vet precis hur du känner.

    SvaraRadera
  9. Finfintttttt!!! Verkligen! *ler*

    Jag hoppas att fackpampen ser till att få gehör för sina idéer!! ;))

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare