måndag 27 februari 2012

Tungt på ena sidan


Ja tänk vad mycket snyggt man hittar på ICA nu för tiden.
Detta handlade  jag idag å det var riktigt tjusigt på.

Här om dagen var jag hos frissan å fick ordning på barret.
Hade inte klippt mej sedan i slutet av oktober så det var välbehövligt.
Körde på samma friss som tidigare. Det vill säga page som går ner till nyckelbenet på vänster sida och kortklippt på höger sida.
Trivs väldigt bra i detta å får mycket komplimanger för min frisyr.

Härom dagen på jobbet frågade en glasklar gammal patient mej
"Hur känns det att ha håret så där?"Jag frågade vad hon menade å hon fortsatte...
"Ja, långt på ena sidan. Blir det inte tungt där"  Hon lutade med sitt huvud åt vänster.
Jag sa:"Du kanske tycker, som min man, att det ser ut som om frisören glömt bort att klippa på ena sidan."
"Jaaa,någonting ditåt
" svarade hon.
Så söt. Det var verkligen inget spydigt eller förolämpande med hennes kommentar, hon var bara förundrad över en så märklig frisyr.

Kanske var tanten bara ärlig? Så som man kan kosta på sej att bli på ålderns höst.
(Jösses vad jag ska drricka vin, röka, hålla mej med husdjur och säga sanningar när jag blir gammal.)
Kanske går alla andra oxå runt å funderar... hade hon bara råd med halva håret? Började det brinna i nån gammal hårfön eller vad tusan hände?

Puss/ Asta

15 kommentarer:

  1. *skrattar* Knas A!!! Men vad synd att man inte fick se 'före' -och 'efter'bilder!!

    Jag skall klippa och färga/slinga på torsdag!! Skall ta för och efterbilder!! ;))

    Många kramar!!

    SvaraRadera
  2. Är det här du håller till :) Jag flyttar snart...om 2 veckor när jag får lite hjälp är ju så oteknisk...Fint du har det här inne :) bakslag på vikten grr...kramis

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Ergoo. Visa bild!! Jag var ju så supersnaggad på ena sidan o hade polisong på andra men den kommentaren fick jag inte.
    ja, ibl kan man göra fynd på ICA :)
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  4. Ny Astablogg... spännande! Den här kan växa och bli något riktigt stort! Lovar! Släng dig i väggen Kissie!

    Absolut snygg färg... jag är sugen på turkost lack. Ska till frissan idag, skönt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ha. Härlig tant. Jag har redan börjat. Inte röka men säga sanningar. Det kan inte fan vänta. =D

    SvaraRadera
  6. Ja, nåt ska man ha att se fram emot :-D

    SvaraRadera
  7. Förbered dig för sexsexåttan istället för att shoppa

    SvaraRadera
  8. Jättefint place du skaffat

    SvaraRadera
  9. Känns som det var Asta mitt i prick! Jättefint!

    Härligt att vara så ärlig!

    Kram Pia (Kakaobönan)

    SvaraRadera
  10. Glad för att du blev glad. :) Kram, Maria.

    SvaraRadera
  11. hallå! här var du!! snygg stajl! tomt utan dig på amelia men det är så rörigt så man tappar sugen!!! kram elina

    SvaraRadera
  12. Så fint du fått det, Asta, kommer trivas här, kram från Wilma

    SvaraRadera
  13. Oj så fin blogg du har fått. Höll inte på hitta den bara. Nu väntar vi bara på många och långa inlägg

    Helena från Finland

    SvaraRadera
  14. Du e skitsnygg i din frisyr!! :)

    //frissan ;)

    SvaraRadera
  15. haha..Det kan man ju undra..??? Kul att du har hittat en frisyr som du trivs så bra i. Ha det jättebra! Kram Lena

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare