fredag 3 maj 2013

Nu är det fredagsmys...

 

Fredag. Är ni i full färd med fredagsmyset eller?
Vilket begrepp det ordet blivit... "fredagsmys."
Synonymt med chips, soffhäng, läsk el alkohol för de allra flesta.
Själv unnar jag mej två glas vin ikväll. Inte för att jag är måttlig utan en flaska vin var det "bästa huset hava" som de säger i Lady & Lufsen.

Jag har förövrigt haft en underbar dag.
Vaknade tidigt, redan kring 07 av att familjemedlemmar som skall till jobbet ENVISAS med att komma in i köket för att käka frukost, bre mackor, hämta lunchlådor osv.
Gick en tidig havsrunda med Gottfrid.
Kanske har han läst mitt inlägg om jobbig tonårstid för idag har han i stort sätt varit en ängel hela dagen.

Sen åkte jag å lunchade med Ergo.
Jo förstår ni, lunch ute två dar i rad.
Åt en jättegod kycklingsallad och som vanligt tjötade vi så vi glömde tid å rum.
Tänk... vilken HÄRLIG bieffekt, att få riktiga vänner av en blogg.
Jag höll mej noggrant undan från klädaffärerna, för gårdagens shoppande var lixom nog, men föll dit på "en liten sak till mej själv" lika fullt på ICA på hemvägen.
Ett nagellack från IsaDora. South peach... sval, lite dimmig orange.
Har målat med det nu, skitsnyggt. Kommer bli än snyggare med lite färg på händerna.

Sen sov jag middag.
Alltså en liten eftermiddags nappi är nog det lyxigaste jag vet.
Efteråt gick jag ut med Gottfrid på ännu en runda vid havet.
Helt ljuvligt i kvällningen.
Å nu kollar jag... med ett halvt öga... på Tre kronors VM premiär.
"Så där" ser det ju ut, minst sagt.

Har ni en bra kväll?

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare