lördag 23 december 2017

Dan före dan

Anneli Lodéns foto.

Hej på er goa läsare!

Hur har ni det så här dan före dan?
Själv är jag i år otroligt avslappnad. Tror det har att göra med att jag varit oerhört mycket mer prestigelös i år och bara gjort förberedelser som jag absolut velat göra samt att vi för första gången på 23 år inte ska fira jul här.

Dagen har ägnats åt att jag drog en dammsug, vilket jag kunnat låta bli då det ändå inte syns längre och sedan var jag å Ängla på bio.
Egentligen var det meningen att Noah skulle med men han blev på årets olägligaste dag plötsligt sjuk. "Bacilluskan har kommit in i min mage" klagade han och när vi tog tempen på honom hade han 38,6 så det fick bli tjejmys på bion.
Vi såg Ferdinand som jag varmt kan rekommendera. Den var rolig, spännande och sorglig och jag njöt av varje minut. Ängla med tror jag.
Under tiden hade Noah kräkts.

Sedan har jag stått i köket det mesta av kvällen. När jag inte varit en elefant, en tiger, en dinosaurie, en mormor, en Noah, en hund, en katt, en flodhäst som alla haft oturen att bli dödad av ett testosteronstint lejon.
En potatisgratäng eftersom Mini inte äter anjovis, två janson och en gubbröra har det blivit. Skall hinna med och griljera den färdigkokta skinkan med.
Sen är det klart.
Tomten kan komma.

Ja på tal om tomten. Självklart har vi kokat gröt till tomten som Noah fått ställa ut.
Det har jag gjort den 23:e december varje år så länge jag varit mamma. När vi bodde i Götelaborg var det lite knepigare för tomten för då fick han klättra upp till balkongen på tredje våning. Men han är tydligen i god vigör för sin ålder (det är ju mer än en annan kan skryta med) för det var aldrig några problem.
Nu mera är det enklare och den står precis utanför altandörren. Eller den är faktiskt redan "uppäten".

God Jul på er alla. Tänk mindre perfektion och mer kärlek.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Här får du önskeinlägg i julklapp. Hur känns det att vara ansvarit för fittjavåldtäkten? Önskar du att det var du? Hur många negrer har du knullat?
    God jul önskar Anki

    SvaraRadera
  2. God Jul Asta! Härligt att vara prestigelös - det är precis så jul skall firas, ty jul blir det hur som helst! Kram och var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare