onsdag 28 november 2018

Bonde söker fru 2018


Bildresultat för bonde söker fru 2018

Ser ni på Bonde söker fru?
Jag tror knappt det finns någon större Bonde fan än mej.
Jag har sett samtliga avsnitt av alla säsonger och för mej är det en av de stora tv händelserna på året. Och nu är det bestämt att programmet återkommer även nästa år. Yes.
Många har attityden att det är lite skämsstämpel på att gilla Bonde söker fru.
Att det är lite dumtv så där.
Jag känner ingen som helst oro för mitt eget kulturella intellekt och jag skäms inte ett dugg.
Själv skulle jag aldrig se alla de här "dejta, sup å ligg på tv" programmen och jag är förundrad över hur många sådana varianter Sverige orkar med men jag lägger ingen värdering alls i dom som gillar den typen av program.

Men själv tycker jag att Bondevarianten av dejting på tv har mycket mer själ å hjärta än de andra varianterna. Och det fyller ju sitt syfte. Kärlek uppstår i många fall å resulterar i både äktenskap och barn.
Jo, men en del skiljer ju sej med säger många. Fast så är det ju i livet i stort med.
Mer än vart annat äktenskap slutar i skilsmässa och för samboskap mer än så.

Årets upplaga är riktigt bra tycker jag.
Spännande, härliga bönder och brevskrivare.
Redaktionen har tagit åt sej av kritik de fått vissa år om att man får se för lite av gårdens sysslor och i år  har det varit en hel del sådant.
Nu återstår bara det slutliga valet och som tidigare år är det för vissa av dem självklart hur de kommer välja medan det är mer osäkert med andra
Bönderna vi får följa i den stora tv produktionen i år är...
Per
Simon
Eric
och Susanna.
Störst dramatik är det på Susannas gård. Hon har två killar kvar, Jim och Hannes, och båda killarna är verkligen toppen. Stiliga, varma, charmiga, känsliga och Susanna har känslor för dem båda och dom för henne.
Jag tycker att hon ska välja Hannes som känns nåååågot mer genuin och som passar nåååågot bättre men efter teasern för slutavsnittet fick jag ont i magen av känslan att hon kommer välja bort båda just för att hon inte kan särskilja sina känslor.
Linda Lindorff som ju är programledare (suverän sådan, kan inte tänka mej en annan programledare för denna produktion, Bonde söker fru ÄR hennes bebis) har i en intervju sagt att någon kommer få sitt hjärta krossat (har för mej att hon sa någon av bönderna) och att det är hjärtkrossande att se.

Nån mer än jag som följer Bonde söker fru?
Serien har ju miljonpublik men det är väldigt sällan jag pratat med någon som erkänt att de tittar.

Lång  väntan till nästa onsdag.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Nej jag har slutat titta på det. Är inte intresserad efter typ några säsonger. Mitt tycke är att alla serier borde lägga ner när dom är på topp.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare