fredag 2 november 2018

Visst var det länge sen vi körde en meningslös lista.

Bilden kan innehålla: 4 personer, personer som ler

1. Vad slösar du liv på?
Taipei på datorn. 10i10 på telefonen.

2. Vad borde du göra mer istället?
Vara utomhus. Gå, springa.

3. Vilket socialt media använder du mest och varför?
Instagram. Jag tycker det är en vänligare plats än facebook som jag övergivit allt mer sista året.

4. Vad känner du dåligt samvete över?
Vad känner jag inte dåligt samvete över? Har alltid dåligt samvete, framförallt över att inte räcka till. Minns känslan från jag var väldigt liten så det har alltid funnits med mej.

5. På vilket sätt har du gjort dej själv stolt det sista?
Svår fråga. Funderat länge. Kanske att jag sista månaderna känt mej tryggare och skickligare på mitt yrke. Det går framåt och jag kan!
Är förövrigt löjligt stolt över att vara just barnmorska. Skulle inte kunnat varit stoltare om jag var världsberömd författare el astronaut.

6. Vilken är din dominerande sinnesstämning just nu?
Trötthet.

7. Tror du på en högre makt?
Ibland. Vill nog mer än vad jag faktiskt gör. Tips hur man blir mer andlig?

8. Vem talar du med om du mår dåligt?
Med mina döttrar tror jag.

9. Är hösten din grej?
Verkligen! Och vilken fantastiskt vacker höst vi haft. Men räknas november till höst? Vi har i min landsända fortfarande rätt varmt.

10. Har du någon oanad talang?
Nej. Inga partytrick. Önskar jag hade. Men å andra sidan går jag sällan på partyn. Min talang är väl i så fall att jag fungerar på otroligt lite sömn.

11. Har du något så där du hoppas påbörja nästa år?
Jag skulle vilja börja lyfta vikter. Tyngdlyftning. Bli stor o stark. Får se om jag vågar nästa år. Måste hitta nån som vill visa mej.

12. Vilken är din bästa och din sämsta egenskap?
Min bästa... mmmm... jag vet inte, det är lite som med kunskap och färdigheter, jag behärskar en del men är inte riktigt skitbra på nåt. Att jag är omtänksam kanske, jag sätter dem jag älskar före mej själv. Dålig? Bland annat att jag har lätt för att ta allting personligt och kanske göra det större än vad du är.

13. Vad tror du gemene man inte riktigt förstår om dej?
Att jag är betydligt starkare än vad man kan luras att tro. Jag är inte heller så transparent som jag kanske uppfattas, det finns mycket jag inte berättar för någon.

14. Om du fick ändra på en sak hos dej, vad är då mest akut?
Lite ole dole doff här, men sömnen tror jag. Skulle betala rätt bra med pengar för att kunna sova bra i alla situationer.

Puss/ Asta

Nu blev jag sugen på en jullista med, orkar ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare