måndag 7 oktober 2019

Hoppsan, så var det oktober

Bilden kan innehålla: gräs, text, utomhus och natur

Oj. Nu var det länge sedan hör ni.
Det har hunnit bli ny månad... oktober... och hösten är ju fantastiskt vacker.
Jag har hela mobilen full av bilder på flugsvampar i alla dess former och blad i olika nyanser. Älskar den här tiden på året.

Jag tänkte mest kika in för att säga "Hej."
Kort kort uppdatering sedan sist.

Min dotterhelg på hotell när vi var å kollade på Hampus Nessvold var precis lika fin som jag hoppats på.

Jag är äntligen frisk från min förkylning och har börjat jobba igen.
Det var otippat skitjobbigt. Jag hade varit borta en månad (med ledighet, sjukdom och ledighet igen), egentligen inte längre än en sommarsemester men jag kände mej otroligt tafatt och nästan rädd när jag skulle tillbaka.
Ibland häpnar till å med jag över hur hudlös jag är.
Men nu har jag gjort mina tre första pass och det känns... bättre.
Imorgon ska jag in å jobba kvällspass. Samma jobb, samma lokaler men andra kollegor. Det ska bli kul.

Bente har ju börjat skolan igen.
Hundkursen hålls i ett jättestort tält och förra veckan blåste det en hel del å vinden slet och slog i presenningen. Det är ungefär det läskigaste hon vet.
Hon höll inte ihop alls, var stressad och näst intill panikslagen så vi åkte hem.
Hon... helt slut. Jag... rätt stukad.
Ikväll kom vi iväg igen, kände inte alls för det då hon är hormonell å stissig
(ja, jag vet... hon ärvde de generna av mej hur nu det gick till) men idag gick det jättebra. Hon var glad och sprallig. Då kändes det gott i mammahjärtat.

Istället för att blogga har jag sett rätt mycket på "tv". Olika serier och så där.
Inte särskilt likt mej, ser annars väldigt lite på "tv."
Bland annat har jag sett serien "Fyra bröllop och en begravning." Söt serie, väldigt lättillgänglig underhållning. Följer även den svenska serien "Fartblinda" som oxå är lite bra. Å så Bönderna då. Och "Hem till Gården." Ja, jag vet...

"Anna" 850 meter från mej frågar dagligen Vill du knulla?
Sett att det är rätt många som plötsligt får porriga erbjudanden av kvinnor på Instagram. Nej, jag tror inte att det sitter nån ung plastikopererad kåt flicksnärta som heter Anna på andra sidan ängen men vad kommer skiten ifrån?
Och påtal om skit... nu är det tydligt RFSU officiella hållning att de vill avkriminalisera sexköp.
Man tar sej för pannan.

Det fungerar bra att inte äta gris. Visst ibland är det en uppoffring, men sååå svårt är det verkligen inte. Varför har jag tänkt på det här i åratal utan att få ändan ur vagnen?
Jag shoppar mindre med, inspirerad av allas vår Greta, men lite sugen är jag på ett par röda fotriktiga kängor från Chorlotte of Sweden. Men nej, jag har kängor. Jag måste inte ha ett par röda.

Nästa helg ska jag på Jonas Gardells "Queen of fucking everything" och sova på hotell med en polarinna. Och nästa vecka ska jag gå på bio tänkte jag.
Men det tar vi i senare inlägg. Jag ville ju som sagt mest säga "Hej."

Hej!

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare