söndag 19 juli 2015

Alltså, måste jag hålla på å tjaffsa hela tiden?



Det har fan i mej gått så jävla långt i det här landet att det nu är vi antirasister som skall hålla tand för tunga!
Vi ska inte hålla på och bråka med folk, vi ska inte hålla på å tjafsa.
Alla måste få ha sin åsikt. Alla måste få ha rätten att uttrycka sin åsikt utan att bli kränkta för att nån jävla antirasist säger att de blir så jävla trötta.
Precis det hände mej på facebook tidigare idag när jag (för vilken gång i ordningen?) lackade ur på att det finns människor som på fullaste allvar verkar tro att deras rätt att få säga negerboll är nån slags mänsklig rättighet.
Det ska inte jag hålla på å bråka om, för alla måste få tycka som de vill.
Men... NEEEEJJJJ... vill jag vråla med samma ljudliga vrede som Magnus Betnér brukar göra.
Nej, det är ingen rättighet och nej jag tänker inte diskutera varför ord på mat som fransyska, vitlök eller finska pinnar inte är samma sak. Igen. Inte en gång till. Jag ids fan inte.
Å jag tänker verkligen inte låta en rasist/ en som framför rasistiska plattityder sätta villkoren för mej å mina protester.
"Ta bort mej som vän då om du inte kan acceptera det" sa hen.
Sagt å gjort. Men ändå synd för jag gillade andra sidor hos den här människan och egentligen är det inställningen som gör mej mer förbannad än personen i sej.

Jag älskar det här landet. Jag älskar verkligen Sverige.
Men något av det som länge varit fint med Sverige håller på att gå förlorat.
Den här solidariteten som vi svenskar är kända för. Öppenheten. Rättvisepatoset.
Det MÄRKS på obehagligare sätt än sifomätningar att Sverigedemokraterna växer å växer å växer.
Det märks i samtalsklimatet, i hur tidigare "förbjudna" åsikter nu luftas fritt, det märks i hur dessa "Sverige vänner" (pyttsan heller!) tar allt mer plats å allt mer ton.
Och numera får högljudda antirasister (i små å stora forum) höra att DE mobbar, utesluter, är elaka, kör över.
"Folk måste få tycka olika."
Jo jo, men yttrandefrihet fungerar (fortfarande) åt båda hållen. Än så länge är det min rättighet att säga att det som kommer ur "Sverigevännens" mun är dynga.
Stackars Jimmie, han utesluter ingen. Det är alla andra som är dumma mot honom å inte vill prata.
Ja, eller så är det sju partier som vilar på demokratiska grunder som inte vill ta ett rasistparti i båten.
Så kan det ju oxå vara...
Jävla journalister och PK vänstervridna press som måste skriva om att Ekroth kastats ut från krogen igen för att han var hotfull mot gästerna.
Vem fan har inte blivit utkastad från krogen? Vem har inte någongång fått för mycket att dricka?
Ptja, nu blir ju Ekroth utkastad från krogen mer än "ibland" och kanske... kanske... borde svenska folket kunna ha högre krav på en riksdagsman som är Sveriges tredje största partis talesman i frågor som rör brott å straff.
Kanske är det ändå en yttepytte liten skillnad.

Fan!

Puss/ Asta


2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Det kokar i mig och från vart och vartannat håll hör jag rasistiska åsikter luftas och normaliseras. Jag bor i Danmark och här är det lika illa om inte ännu värre. Folk som en tyckte var reko Facebook-gillar Dansk Folkeparti som är motsvarigheten till SD i Danmark. Den stora skillnaden mellan Sverige och Danmark, enligt mig, är att de andra danska partierna inte tar samma nolltolerans-inställning till rasism som de sju andra svenska partierna gör. Här rider till och med danska socialdemokraterne på rasistvågen. Och få reagerar!! Det är jävligt skrämmande.

    SvaraRadera
  2. Åhh, så jag håller med dig! Att det ska vara så svårt att förstå. Som de som skriker "omvänd rasism", eller "inte alla män", istället för att faktiskt lyssna, tänka till, försöka se livet lite bredare än ur sitt egna lilla sugrör...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare