tisdag 21 juli 2015

Asta recenserar Zx Fixodida



Vi bor extremt fästingrikt mitt bland åkrar å ängar där det dräller av rådjur.
Jag brukar plocka åtminstone tre- fem fästingar/ dag på Gottfrid under vår, sommar, höst och har aldrig kört något fästingmedel av rädsla för gifter.
Nervgifter som kan göra hunden sjuk både direkt och på längre sikt samt att de inte är bra för varken miljö eller småbarn.

Sedan två veckor cirka har jag testat helt naturliga och miljövänliga ZX Fixodida. Innehåller Fulvosyra som aktiverar hundens egna försvar mot fästingar.
Kan bland annat läsas och om köpas här.
Jag var högst skeptisk och hade ytterst låga förväntningar.

Efter de fem dagar det tar att "ladda" hunden med medlet har Gottfrid inte haft en enda fästing.
Han hade tre stycken under de första fem dagarna.
Medlet är halvdyrt. 250-300 spänn för 100 tabl och en vovve i Gottfrid size... eller ja, faktiskt över 10 kg... behöver 3 tabl om dagen men med tanke på det fina och naturliga resultatet är det helt klart värt det.

Betyg ***** av ***** möjliga.
Rekommenderas med andra ord varmt!

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Jag är så glad att fästingar är ytterst ovanliga här där jag bor. Fick två fästingar, på halsen av alla ställen, när jag campade på Irland för massor av år sedan, det vill jag inte vara med om igen...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare