söndag 24 januari 2016

Jag betackar mej



Jag ser sånt här i mitt flöde på Facebook hela tiden och jag blir förbannad varje gång.
Detta är ett svar till Per Sandlund och övriga Sd snubbar.

Året är 2016. Landet vi lever i är Sverige. Vikingatiden tog slut på 1100 talet e kr.
I vårt land har kvinnor haft rösträtt sedan 1919, 1921 blev kvinnor myndiga oavsett civiltillstånd och vi eftersträvar inom de flesta av riksdagens partier jämlikhet mellan könen.
Kvinnor här, enligt svensk kultur, är sina egna. Ni män har alltså inga egna kvinnor att varken beskydda eller råda över.
Vi har lämnat -30 och -40 talen när män bestämde över sina kvinnor. När kvinnor var mäns ägodelar.

Trots att Sverige anses vara ett av världens mest jämställda länder innebär det en fara att vara kvinna.
Var tredje vecka dödas en kvinna av en man som hon har eller har haft en nära relation till.
2014 anmäldes 6700 våldtäkter.
Tiotusentals kvinnor misshandlas i sin relation och väldigt många kvinnor är rädda för att vistas utomhus ensamma under nattetid.
Sveriges värsta våldtäktsmän heter Niklas Eliasson, Niklas Lindgren och Anders Eklund.
Nedan ser ni en bild som illustrerar de vanligaste namnen på svenska våldtäktsmän.
Det är svårt att tala om att vissa grupper är mer kriminella än andra.
Fakta är att den stora majoriteten, över 90 %, av alla svensk och utlandsfödda har aldrig varit misstänka för grov brottslighet. Media talar sällan om alla dessa invandrare som berikar vårt land med både skattepengar och sin kultur.
Sant är att vissa invandrargrupper har en marginellt större representation inom vissa brott.
Huruvida det beror på etnicitet och kultur eller på fattigdom och utanförskap kan man tvista om.
Men det finns faktiskt en grupp som är kraftigt överrepresenterade vad det gäller egentligen all form av kriminalitet.
Det är... ta daaa... Sverigedemokrater.

Problemet för svenska kvinnor stavas alltså inte etnicitet utan kön.
Själv är jag betydligt mer orolig över Sverigedemokraternas frammarsch än flyktingströmmarna. 
Jag har muslimer i familjen, på arbetet, i vänkretsen. De är faktiskt som folk är mest.
Fruktar jag dem ensam ute en mörk kväll är det i egenskap av man och inte utefter vilket trossamfund de tillhör.
Däremot skrämmer ni "Sverigevänner" skiten ur mej med alla era hatiska inlägg mot såväl utlänningar som svenska kvinnor som har mage att inte tycka som er.
Det skrämmer skiten ur mej att Sd's företrädare och dess svans kan hitta på hur mycket galenskaper som helst som både är på gränsen och som överskrider den samma vad det gäller förtal, hot, uppmaningar till brott, drev och allt vad ni ägnar er åt och att ni ÄNDÅ fortsätter att växa.
Som om en stor del av (den manliga) delen av vår befolkning blivit lobotomerade å tappat sina kulor i frågan om att stå upp för vad som är rätt å riktigt.
Ni gör mej livrädd! Ni är inte mina landsmän och jag vill verkligen inte inkluderas eller beskyddas av er.



/ Asta

1 kommentar:

  1. Ja fy fan! Jag betackar mig för beskydd från sverigedemokratiska s k vikingar! Jag skulle förmodligen bli så rädd att jag fick hjärtinfarkt av att möta de här "beskyddarna" - beväpnade med järnrör eller baseballträn... Deras nyvaknade intresse för kvinnors rättigheter är en logisk volt eller vurpa, med tanke på hur de uppträder mot kvinnor som inte håller med dem (och alla andra kvinnor också - säkerligen).

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare