söndag 9 april 2017

Frågor till Anonym


Anonym:
 
Tror du på allvar att Jimmy Å och hans partivänner "gnuggar händerna av förtjusning"? Människor har dött, blivit brutalt slaktade! Om du tror det så är du allvarligt störd. Jag tror dom flesta av oss inser att det har gått helt överstyr med den svenska politiken. Det är INTE en ensam galning som gjorde detta. Det blir garanterat fler terrorattentat om inte Sverige snabbt drar i nödbromsen. Jag hoppas och tror att SD vinner nästa val.

Lyfter en kommentar igen.
Ja jag tror på allvar att Jimmie, hans partikamrater och fula svans... dej inkluderad... är förtjusta. Förtjusning på PRECIS det sätt som din kommentar andas.
Inte över döda kroppar i sej nej. Men över vad de anser sej ha kunnat förutspå och över att kunna vinna billiga poänger inför nästa val.

Nu har jag besvarat din kommentar och låtit dej ta plats på min plattform och då kanske du kan ta och besvara mina frågor. Fair, inte sant?

I flertalet av fallen med terrordåd som skett i Europa och i USA har terroristen varit medborgare i landet. Levt i landet många år eller t.o.m varit född där.
Hur ska vi skydda oss mot det tycker du?

Vi kan väl vara ense om att den stora majoriteten av flyktingar som söker sej till väst faktiskt ÄR människor som flyr undan krig, terror och förföljelse, jag vill ogärna göra dej mer korkad än du är, så jag antar att vi är överens där?
Ska vi offra dessa då? Eller hur ska vi hantera dem?

Vi har redan en av Europas hårdaste asylpolitik, ska vi försämra dem ytterligare? Står du inte bakom den mänskliga rättigheten att fly och söka asyl?

Tror å hoppas att Sd vinner?
Talar vi om gänget med järnrören? Som menar att Sverige inte är landet för människor som ser ut som Soran? Som kallar kvinnor för horor? Talar vi om partiet som menar att man inte kan vara jude och svensk samtidigt? Om partiet som jämställt homosexualitet med pedofeli?
Talar vi om partiet som röstade nej för bättre villkor till pensionärerna och som är villiga att låta skattepengar försvinna till skatteparadis okontrollerat?
Är det de fackliga försämringarna du hoppas på eller är det kvinnosynen från -50 talet?
Är det partiföreträdare som inte kan skilja på miljoner och miljarder du vill ska styra Sverige? Företrädare som säger "Visa mej den nazist som någonsin förföljt en jude?" Partiföreträdare som inte tror på vetenskap och evolution, är det med dom Sverige skulle bli så mycket bättre?
Talar vi om partiet vars riksdagsmän hänger ut barn med adress på suspekta sajter? De som vill stå vid gränsen och skjuta flyktingar med k-pist?
Är det de människorna du hoppas på 2018?
Kostymnissarna som på -90 talet sprang runt i Dr Martinkängor, bombarjackor och skrek seig heil och Sverige åt svenskarna?
Dom? 


/ Asta 

7 kommentarer:

  1. Det är svårt att diskutera med en person som Du. Du tror att du vet hur världen fungerar, att Du har sanningen och vi som inte håller med dig vi far med lögner och osanningar. Terroristen som greps (jag vet att han inte är dömd ännu så du behöver inte klanka ner på just den meningen) är från Uzbekistan och där är 90% av befolkningen muslimer. Du VET alltså att just han inte är muslim!?! Jag och många med mig vill ha Jimpan som stadsminister. Jag är inte en ung, lågutbildad man från Skåne som du tycks tro att alla SD sympatisörer är. Öppna ögonen lite och SE vad som händer i Sverige nu. Jag kommer inte att debattera något mer med dig för det är lönlöst....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ETT ENDA svar alltså. Inte ett enda. Du skämmer ut dej Hen Anonym.
      Var skrev jag att han inte är muslim? Du kanske inte är från Skåne men du har uppenbart problem med läsförståelsen.

      Radera
    2. Och lite problem med svenska språket kan jag tycka... din "långa utbildning" till trots.
      /Emelie.

      Radera
  2. "För vettvilling är vad han är. En galning. En hänsynslös mördare. En skam för mänskligheten. Men ingen muslim".
    Dina ord Asta. Ingen muslim! Vet du inte vad du skriver?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt att jag fnissar här. Man måste vara Sd för att vara så jävla dum.
      Men... som den goda människa jag är... ska jag förklara så ett barn förstår vad jag menar med de orden.
      Handlingen utfördes av en mördare, av en vettvilling, av en skam för mänskligheten. DET var vad han var och är. De flesta muslimer tar lika mkt avstånd som vi andra, de flesta män tar lika mkt avstånd som vi andra. För det var han oxå... man. Men dådet han utförde hade inget med hans penis el koranen att göra.

      Radera
    2. Jag och mina läsare väntar för övrigt på åtminstone några svar. Skulle du kunna tänkas klara av det?

      Radera
    3. Det är svårt, för korkade och inskränkta människor har en förmåga att reta gallfeber på en, men tycker inte att den här människan ska få mer uppmärksamhet av varken dig eller dina läsare. Ignorans kan ibland vara den bästa hanteringen av ren idioti.
      /Emelie

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare