onsdag 12 juli 2017

En riktigt bra dag

Anders Norrmans foto.

Igår hade jag en alldeles fantastisk dag!

Det hade man kanske inte kunnat tro när den startade 04:30 av att Noah kissade ner sin säng och därefter... strålande piggelin... tyckte det var en utmärkt idé att gå in till mormor å fortsätta sova där. Vilket han så klart inte gjorde alls utan tvärtom la han in lek å busväxeln direkt.
Var vaken med honom till nio ungefär och somnade sedan om för att vakna kl 12:05.

Kl 12:05 var en särdeles kass tid att vakna om man betänker att jag skulle befinna mej på mammografin i Varberg kl 13 för att på eftermiddagen å utan att åka hem emellan möta upp ovanstående godingar på lite party.
Särskilt olämpligt blev det att ha cirkus 6 minuter på mej innan jag skulle sitta i bilen med tanke på att jag inte tvättat håret på två veckor.
Ja, ni läste rätt, på två veckor.
Jag hade... kan man ju lugnt säga... en dålig hårdag.
Men med sminkväskan nedpackad kom jag iväg och sedan var resten av dagen en succé.

Mammografin visade ingenting konstigt, ett ultraljud av bröstet såg oxå helt normalt ut och när jag skulle trycka fram blod ur tutten, som jag haft åtminstone i 1½ månad, så kom bara vanlig råmjölk. Och råmjölk har jag haft i tuttarna sedan jag slutade amma för 22 år sedan.
Inväntar fortfarande svar på vad den där vätskan innehöll vilket tar nån vecka men nu känner jag mej helt lugn.

Därefter hade jag ett gäng timmar att slå ihjäl innan jag skulle möta upp de andra.
Det var hyfsat väder så jag strosade runt på stan i alla möjliga å omöjliga affärer med vätskestopp för öl här å där.
Köpte en helt fantastisk klänning på Indiska ( bild nedan) som jag spanat in både på Indiskas hemsida och hos Big Ass fashion.
Det fanns EN klänning kvar och den var i just min storlek så det måste ha varit meningen.

Så möttes vi upp då. Drack ett glas bubbel och satt å tjötade nån timme innan vi gick vidare till vårt reserverade bord på Helllsburger.
Det var första gången jag var där men madremia vad trevligt!
Fantastiskt goda hamburgare och klockrena gin& tonics.

Var hemma vid ett tror jag. Härligt påtankad av kärlek och gemenskap med dessa underbara människor.
En bra dag alltså. En riktigt bra dag.

Puss/ Asta

Anneli Lodéns foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare