söndag 30 juli 2017

Hallojsan


Anneli Lodéns foto.

Länge sedan mina vänner.
Livet är som det är. Jag jobbar mycket, sover massor och håller på att sluta med mina antidepressiva som jag ätit hur länge som helst.
Sommarsverige lämnar en del att önska men på det stora hela är livet gott å snällt just nu.
Ni är inte så många som läser bloggen längre, jag har gått från 7-800 om läsare om dagen till nåt hundratal och får skylla mej själv. En blogg som sällan uppdateras är inte allt för upphetsande att följa.

Men nu är jag här å ni undrar förstås om jag är det för att kommentera Alliansens löjeväckande agerande sista tiden/ Stefan Lövfens statsmannamässiga dito eller om jag kanske tänker skriva om Trumps senaste bravader men nej.
Fel fel fel som Brasse skulle ha sagt. Jag vill prata nagellack.

Jag är ju som trogna läsare känner till lite av en nagellacksfetischist.
Och jag har provat de flesta märken, allt ifrån svindyra till de som kostar en tjuga.
Jag kan inte påstå att jag märker någon direkt skillnad.
Nya lack håller bättre än gamla. Sedan skiljer det mellan nyanser, ett lack kan vara superba i en nyans men håller skitdåligt i en annan.
Storsäljande hippa OPI tycker jag tyvärr ofta gör en besviken.

Detta lack från Depend kostade en tjuga ungefär.
Det är i nyans nr 461 och i vekligheten lite dimrosa/ grått.
På bilden har jag haft det i en vecka. En vecka med disk, jobb, trädgårdsarbete.
Jag är så imponerad att jag raskt köpte ännu en flaska. Bunkra är aldrig dumt när man hittar nåt bra, i synnerhet inte nåt bra som är billigt.

Vilket lack vill du tipsa om?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare