lördag 6 januari 2018

Å 10 jag inte älskar fullt så mycket



Och en lite negativare lista då.
 Bildresultat för joakim lamotte


Joakim Lamotte. Mannen som gjort mer för kvinnor än alla feminister tillsammans. Mannen som "inte alls är rasist" men låter sitt kommentarsfält gå bananas utan att säga ett ord. Usch!

Bildresultat för katerina janouch

Katrina Janoush. Hon är den sorgligaste på listan (nej, delar det med en till) för henne har jag tyckt om en gång i tiden. Läst hennes böcker, följt hennes blogg, hållit med henne i mångt å mkt.
Men det var innan hon gick och blev NMR lilla maskot och helt tappade det.
Hennes hatretorik mot invandringen är sorglig.
Jag vill inte vara den som är den men om hon nu tycker Sverige blivit så förfärligt (vilket hon dagligen twittrar om) så kanske hon skulle flytta tillbaka till landet hon kom ifrån från början?
Bildresultat för anna book

Anna Book har jag alltid haft en ickerelation till. Jag har faktiskt struntat i att reta upp mej på alla gråtartiklar om henne i kvällstidningarna. Men så som hon hanterade sin sons våldtäkt, genom att skamma och förtala den unga flickan som var offret offentligt har jag tappat ALL respekt för henne.
Bildresultat för heberlein

Ann Heberlein är den värsta sortens moderat. Att hon å Fredrik Reinfeldt röstar på samma parti är rätt ofattbart. Hon använder sina plattformar till att sprida fördomar och rasism och det gillar jag icke.
Bildresultat för marcus birro

Och samma sak är det med den här mannen.
Marcus Birro, den andra sorgliga på listan, även Marcus tyckte jag en gång mkt om. Läste hans krönikor och nickade instämmande allt som oftast.
Nu, sedan han gängat sej med ett Sd fruntimmer och ett tag innan dess, har han ju alldeles tappat det och jag skulle inte bli förvånad om han strävar efter att ta över efter Åkesson.
Kom ihåg vad ni hörde det först.
Bildresultat för alexander bard

Alexander Bard. Huva. Denna kvinnohatande fåniga, elaka lilla skitstövel till man. Han är ett levande exempel på att man blir dum i huvudet av att knarka.

Bildresultat för katrin zytomierska

Katrin Zytomierska. Kvinnan som har gjort sej en karriär på att vara elak och ytlig. Hennes fettförakt är ta me fan inte friskt.
Bildresultat för ulf brunnberg

Ulf Brunnberg representerar tyvärr många män ur hans generation.
Som tror att de är lite bättre, lite förmer än andra och som ändå inte kan se sin privilegierade ställning.
Bildresultat för calle schulman

Calle Schulman verkar elak över lag.
Bildresultat för ebba busch thor

Det är nog inte att undra på att Birro var kristdemokrat innan han blev hela Sd världens lilla gullegris. Det skiljer inte särskilt mkt mellan partierna, Kd är nååågot mer kamouflerade och civiliserade.
Men Ebba Busch Thor är en riktig iskall högerkärring tycker jag, osympatisk som få. Oempatisk mot vanligt folk.

Vilka har du svårt för? Tycker du jag var orättvis mot nån av dem? 

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Nja. Håller med om flera här oxå, framför allt Lamotte och Birro. Tål ingen av dom. Tveksam till Katrin och Calle. Visst kan Katrin vara elak, men jag tror det mest hänger på att hon inte kunde vara lycklig som överviktig och inte tror nån annan kan vara det heller. Hon är rättfram, men oerhört driven och jag imponeras av att hon verkligen lyckas med det hon tar sig för. Calle har jag ingen åsikt om men han känns ganska harmlös och tävlar med både bror och ex-fru om uppmärksamhet utan att lyckas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Okej. Nu får du svara på vad du tänker å tycker om Cane corso med :)

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare