tisdag 16 januari 2018

Hjälp till här lite nu


 Anneli Lodéns foto.

Jag ÄR så less på mitt hår. På min frisyr. Min färg.
Det är länge sen jag var hos frissan, tidig höst tror jag, och jag har ju en frisyr som klarar det.
Längden jag har nu är visst rätt modern. (Åh hjälp vad jag lät gammal å mossig där. Ibland blir jag helt förskräckt.)

Jag har länge varit sugen på att klippa kort men inte riktigt vågat. Det är oxå en egenhet som kommit med åldern, förr tänkte jag "det är bara hår" och klippte å färgade hej vilt.
Nu är jag mer försiktig.

Det ÄR praktiskt att inte ha allt för kort hår. Att slippa gå till frissan var 6:e-8:e vecka och klippa sej. Det är ju inte precis billigt. Sen kräver det minimalt med piff för att se okej ut. Tvättar det en gång i veckan ungefär och kammar det inte ens varje dag. Jag äger inte någon hårfön men plattar el lockar någon enstaka gång.

Kort hår är så snyggt när man kollar på bilder så här. Snyggt och feminint, jag är en tjejig tjej tant. Men så är ju alla modellerna så satans vackra och näpna med och väldigt kvinnliga i sina anletsdrag.
Jag är inte särskilt söt. Jag kan se okej ut vissa dar men söt är jag inte och jag är rädd att jag skulle bli väldigt mycket kärring i vilken som helst av dessa frisyrerna.

Men vilken tror ni jag skulle passa i?

1. Söt. Kvinnlig. Känsla av "mkt hår" ändå. Mkt trix för att få till det tro?

Bildresultat för korta frisyrer 2018

2. Trist färg tycker jag men jag gillar frissan. Tycker att kvinnors nackar är sexiga.

Bildresultat för korta frisyrer 2018

3. Denna skulle det kunna bli. Inte helt olikt min nuvarande, bara lite kortare.
Denna vet jag att jag gillar efter att ha haft i flera varianter... men skulle jag känna att jag förändrat mej?

Bildresultat för korta frisyrer 2018

4. Det där med nacken igen och busig lugg. Mmm.

Bildresultat för korta frisyrer 2018

5. Denna är fin tycker jag även om den inte ser lika ball ut. Kvinnlig och söt. Jag gillar den.

Bildresultat för korta frisyrer 2018

6. Alltså hon är ju så snygg! Rå snygg. Men skulle jag se ut som Berit 64 som just budgetklippt sej?

Bildresultat för korta frisyrer 2018

7. Kort lugg är sååå ballt tycker jag. Denna frisyren är riktigt fin. Men jag tror det blir väl vågat att både klippa av håret OCH luggen. Den känns mest läskig, hur fin den än är?

Bildresultat för korta frisyrer 2018

8. Här har vi en snällare variant igen, men jag tror att den måste trixas för mkt med så den går nog bort pga det.
Bildresultat för korta frisyrer 2018

Okej. Sätt igång å tyck.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. 7:an alt 2, allt hänger ju på hur man stylar en kort frisyr om det blir tantigt eller ej. Kör på , det är faktiskt bara hår!

    SvaraRadera
  2. 1 eller 5 tycker jag. Jag kan känna igen det där att man blir fegare med att ändra sitt hår ju äldre man blir. För 10 år sen brukade jag klippa och färga och ändra hejvilt, nu vågar jag knappt klippa topparna! :-D /Theresa

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare