onsdag 28 mars 2018

Glasskor å utbildning



Jag köpte ett par sommarskor härom dagen. Jag tänker att någon gång måste det väl ändå bli sommar igen? Eller? Ja, en viss grad av osäkerhet smyger sannerligen på när jag kikar ut på ett snöbetäckt landskap utanför fönstret. I slutet av mars. I Halland.
Hur som helst så känner jag mej nöjd. Med skorna alltså, inte snön.
Jag brukar alltid ha röda ballerina. Får se hur det är att leva sommar i silver istället.
Noah blev än mer förtjust än mej i skorna. Ett par hundra procent mer faktiskt.
Han kallar dem för glasskor och han tycker att de är så vackra att han pussar på dem och ikväll tog han med dem i sängen för att sova med dom.
Det får bli min shoppingmission nu att leta efter ett par silverfärgade barnskor.

Idag har jag varit på utbildning. Det var föreläsning i FUR, alltså Föda utan rädsla och jag tycker att man fick med sej bra redskap att hjälpa födande kvinnor.
Fick flera tankeställare kring bra och mindre bra saker vi gör och hur jag önskar att vissa saker fungerade annorlunda. Kände mej även bekräftad i tankar som jag själv haft allt sedan jag började plugga till barnmorska på knasiga saker som görs av gammal vana, PM, partogram å allmänt tyckande.
Hur som helst hade vi lite enkla övningar som vi gjorde 2 och 2.
Det handlade mycket om beröring, enkla och självklara saker egentligen.
Jag tog med mej en del saker som jag kommer att tänka på i fortsättningen.
Och gud vad skönt det är med beröring.
Jag blir sällan berörd i min vardag.
Mannen å jag har skilda sovrum och vi kramas inte särskilt ofta.
Men det slog mej där å då att det inte bara är den födande kvinnan som behöver beröring utan eg alla.
Att man kan glömma bort något så självklart!

I natt sov jag. 9-10 timmar eller nåt sånt, med ett par kissepauser.
Och man blir verkligen en annan människa.
Jag känner mej... snäll!
Jag avskyr den sura, gnälliga och småelaka människa jag blir efter ett par dygn med lite sömn. Avskyr det och får dåligt samvete.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare