lördag 10 mars 2018

Ja varför inte

Grandiôse Extreme Mascara

Ledig lördag och trots att jag är klen igen (för vilken gång i ordningen har jag
tappat räkningen på) så har det varit en bra dag.
Solen sken, det mesta av snön är borta och liiite liiite vår kan börja anas.
Jag tog en lång promenad med hunden å lyssnade på poddar under tiden.

När jag kom hem hade jag bespetsat mej på att åka in till stan.
Mannen hade tagit "min" bil och skulle vara borta hela dagen. Han hade lämnat "sin" bil kvar men tyvärr utan nyckel och jag fick mej ett tokspel på honom å gormade i telefon för allt vad min krassliga hals höll innan jag bet i det sura äpplet å tog bussen in.

Behövde köpa helgbuketten, bubbel till Mello ikväll och en ny mascara.
I förväg hade jag grämt mej lite över mascaran. Att lägga så mycket pengar.
Jag som redan shoppat en massa denna månaden.
Fick prata sans med mej själv genom att tänka på att under det dryga 1,5 året som jag hade fransförlängning la jag 500 kr var tredje vecka och då är inte de 315 kr för en mascara som håller i månader mycket.
Väl inne på Kicks fick jag tydligen (?) en mindre sinnesförvirring för jag köpte inte bara mascaran utan oxå en ögonskugga och en läppenna. Och när expediten frågade om jag inte skulle slå till på Lancomes ögonmakeupborttagning för ENDAST 185 kr hör jag mej själv säga "Ja varför inte." Nog för att den är bra, det är den, men det är min billiga skit som jag redan hade hemma oxå.
Hopp. Som ni förstår gick kalaset på bra mycket mer än 315 kr, men attans så fin jag ska bli!

Jag hade en halvtimma kvar till bussen skulle ta mej hemåt och ville inte riskera att gå in i nån klädaffär och komma ut med nåt mer "nödvändigt" sså jag lockade istället in mej på ett café/matställe och tog en öl.
Jösses så gott att sitta där, fippla med telefonen och se på folk i lugn å ro.
Ölen för 65 spänn (trots att jag hade öl hemma) fick vara värd det. Var värd det.
Hur som helst visade det sej att jag sett fel på när bussen skulle gå och att den redan gjort det 8 minuter tidigare än vad jag trodde så det var bara att vänta en timma till. Gick tillbaka å tog en öl till. Den kändes inte riktigt lika värd det men NÅT måste ju en stackars tant roa sej med.

Nu väntar jag på Mello trots rent usel kvalitet på bidragen i år.
Jag hoppas vi skickar Rolandz och skämmer ut oss för Portugal och resten av Europa. Det vore gott år Christer Björkman och gänget som väljer ut artisterna.

Hur har din dag varit?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare