måndag 14 maj 2018

Hittlills.

Anneli Lodéns foto.

Alltså vilket väder!!!
Jag är mitt uppe i en liten "försemester" på två veckor och jag har verkligen tajmat in det väl. Solen skiner dag efter dag och det är helt ljuvligt.
Vi i vår del av världen är verkligen förskonade från det mesta av elände som finns på andra platser men mörkret och kylan tär hårt på de flesta av oss så detta är en välsignelse.
Jag tror nästan alla blir lite gladare, lite socialare och lite snyggare så här års.

Tänkte summera försommaren så här långt. 

Jag är brunare än vad jag brukar vara i mitten av maj.

Jag är större än vad jag brukar vara med och jag jobbar hårt för att acceptera det och framför allt respektera mej själv. Kom ihåg! Säg ingenting till dej själv som du inte skulle säga till en bästa vän.

Jag har idag plockat årets första liljekonvaljbukett.

Jag har hunnit dricka en väldig massa öl å bubbel i solen.

Allergin börjar kännas av men den kommer med full kraft om några veckor.
Varje år inbillar jag mej att den kanske är borta, andra går ju runt och pollensnorar, men så i början av juni slår den till.

Sen någon månad tillbaka springer jag regelbundet. Jag försöker vara nöjd och stolt över det. Det går trögare och långsammare än tidigare år, men jag är äldre och tyngre med.

Jag har ännu inte badat. Sett på instagram att det är massor av tokstollar som redan varit i. Snart. Snart.

Gottfrid har fått sommarens första hot spot. Värre än tidigare. Så att han blivit sjuk och behöver antibiotika.

Jag har hunnit köpa mej ett par (fyra kanske) nya klänningar. 

Vi har ätit kvällsmat en gång vid havet. Det är redan bättre än de flesta år.
Vi ska göra det många fler gånger.

Hur ser din summering ut?

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare