onsdag 30 maj 2018

Nej jag ger upp



... Ger upp för nu i alla fall.
Kanske har jag i ökänd pastaiansk stil ändrat mej i morgon kväll men jag tror inte det.
Det känns inget roligt att blogga längre när inlägg efter inlägg efter inlägg resulterar i att en hel del läser mej ingen kommenterar.
Jag har gnällt om det innan. Då är det den trogna skaran som svarar. Nu kommenterar inte den heller.
Jag har försökt variera mej. Inspirera er. Engagera er.
Det har varit vardagsbetraktelser, debattinlägg, bilder, politik, personligt och utlämnande, relationer, humor men ni är lika nollställda på allting.
Jag älskar förvisso att skriva. Kanske fortsätter jag att göra det här trots att det känns som om jag skriver för byrålådan. Kanske hittar jag någon annan uttrycksform.
Men just nu och sen en tid tillbaka känns det inte kul mer. Tango är inget kul själv.

Jag får fundera på hur jag ska göra. Hasta la vista så länge.

Puss/ Asta

9 kommentarer:

  1. Och jag som nyas skrev!
    Hinner knappt läsa nu för tiden, blir en snabbis så här på kvällen bara. För fint väder att hänga på internet.
    Jag tittar in de flesta dagar och du vet att jag älskar din blogg, men jag vet att du heller inte syftar till mig med detta inlägg.
    Jag får kommentarer på min blogg men är istället helt värdelös på att svara!
    Kram till dig i sommarvärmen ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har oxå tänkt på väderaspekten men det har varat längre än majs vackra väder. Jag vet inte, jag förstår ju att jag inte som de stora elefantrna kan ha 30-40-80 kommentarer och heta debatter i kommentarsfältet men tycker att jag varierar mej såpass att NÅT borde folk känna/ tycka. Kram

      Radera
  2. Du vet att du är en stjärna på den ibland nattsvarta världshimmeln. Jag kommenterar sällan för att jag läser i mobilen och tycken den är svinjobbig att skriva på. Och ofta håller jag dessutom med dig, så det känns som knasigt att svara.
    Nåja, jag ska bättra mig om du skriver igen. Annnars är du kanske färdig att återvända när skrivsuget sätter in 😉
    Med kärlek
    Cis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack raring. Efter 10 år av bloggande så bestämmer jag inte så mkt själv, JAG kan tröttna men bloggen skriver sej själv på nåt vis, eller skapar iaf ett behov jag inte rår över.

      Radera
  3. Jag håller oftast med dig, och blir osäker på vad jag ska skriva för att tillföra nåt och så blir det ingenting istället. Förlåt!
    Jag är tyvärr en sån där människa som aldrig svarar, en sån där som man får vänta en vecka för att få svar på ett sms från.. :D
    Men jag tycker mycket om att läsa din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag ser ju att ni är rätt många som läser. Likväl blir jag ledsen, särskilt när jag skriver väldigt personligt eller när jag verkligen tänkt till. Men jag ÄR glad att du läser.

      Radera
  4. Älskar bloggen! Sluta ej!!! Vore katastrof... Livet meckigt på många plan - HINNER EJ kommentera typ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 som jag skrev till Cis ovan. Jag verkar inte råda över det själv. Hur jag än bestämmer mej för att sluta. Du kan nog va lugn.

      Radera
  5. Hittade hit för ett tag sedan och tycker din blogg är otroligt välskriven och läsvärd.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare