fredag 31 augusti 2018

Kos. A lovestory


Bilden kan innehålla: himmel, träd, pool, utomhus och natur

Så var det slut. Över. All. För denna gång.
Planet störtade inte. Noah drunknade inte. Jag blev inte sjuk i nån mystisk denguefeber. Och hunden höll sej vid liv med husses (och inte minst min äldsta dotters) försorg.
Ingenting ont hände faktiskt. Inte det minsta oförutsedda. Om man inte räknar med att dottern inte hittade sin plånbok trots att den var med hela tiden och att jag var rätt krasslig i bronkit.

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, hav, utomhus och vatten

Det var vår andra tripp till exakt samma ställe. Till Kos. Till hotell Marmari beach by Atlantica.
Och om ni reser med småbarn och har hittat ett ställe ni tycker är okej så kan jag varmt... varmt... rekommendera att åka tillbaka. Det hade såååå många fördelar.
Vi sa det sist vi var i väg, i fjol, att "fan, det är ju först på dag 4-5 man börjar ha koll." Koll på var det är bra att käka lunch, koll på var allt finns.
Ett nytt ställe kan verka så stort, men när man lärt känna det är det rätt pluttigt.
Nu hade vi koll från dag 1 och det gjorde att resan kändes mycket längre, vi kunde koppla av från första stund.
Flera ur personalen kände igen oss. Välkomnade oss kungligt, som om vi vore gamla vänner på besök. Vi fick till å med en flaska skumpa i välkomstpresent!

Bilden kan innehålla: 1 person, som ler, pool, simmar och utomhus

Marmari beach by Atlantica är inget extraordinärt hotell alls.
Jag har bott betydligt mer fancy än så.
Men sammantaget är det så jäkla bra.
Rummen: Små och inte särskilt nyrenoverade.
Städningen: Ingenting att anmärka på.
Poolområderna: 3 till antalen och väldigt trevliga
Stranden: Nära och jättefin. Gratis solstolar. Lagom med vågor.
All inclusive: Täcker restauranger, poolområde OCH strand ( det gör det på rätt få ställen.)


Bilden kan innehålla: 1 person, sitter, himmel, barn, utomhus och natur

Personalen: Denna gången underbara. Första gången okej.
Aktiviteter: Allt från vattengympa till Bamseparad
Underhållningen på kvällen: Toppklass. Googla "Dance like a granddad", den har vi shakat loss till hela veckan.
Bamseklubben: Noah älskade sina fröknar. Vi älskade 2 timmar barnfritt varje dag.
Barnvänligheten: Kunde inte vara bättre.
Löken på laxen: Vilda sköldpaddor. Fantastiska "rosa drinkar."


Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som står och utomhus

Summa summarum har iv haft en fantastisk vecka med allt ifrån stabbiga frukostar (jag) till kvalitetstid ihop, sol å bad.
Vi har älskat att vara där. Jag hade lätt kunnat stanna och leva det där dekadenta livet ett par veckor till om det inte vore för att jag saknade mina barn, mina andra barnbarn och min hund i ungefär lika stora bitar.

Bilden kan innehålla: 1 person, himmel och utomhus

Det är HELT okej att vara hemma igen. Gottfrid blev SÅÅÅ glad. Han till å med hoppade upp vilket han aldrig gör. Om jag bara visste att vi snart kunde boka igen. Boka till Marmari beach by Atlantica nästa år.

 Bilden kan innehålla: mat


Puss/ Asta


Bilden kan innehålla: 2 personer, personer som ler, himmel, solglasögon, utomhus, natur och vatten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare