tisdag 7 augusti 2018

Några favoriter

Anneli Lodéns foto.


Jag skriver väldigt sällan skönhetstips men tänkte tipsa lite om mina absoluta favoriter i sminkväskan. Som ni ser är den högst oglammig och jag skulle verkligen behöva en ny större necessär.

Men en del guldkorn finns i...

På vintern har jag väldigt svårt att hitta någon bra foundation. Jag prövar olika och har egentligen inte fastnat för någon. Har du något bra tips på en som inte är för dyr, inte solkar ner kragen, passar rätt torr hy och har mediumtäckning så hojta.
Men på sommaren!
När jag har hunnit få den allra minsta färg i ansiktet kör jag sedan flera år tillbaka på Sensai Bronzing gel som är helt underbar.
Lätt, transparent men ändå smickrande. Ger ett osminkat men fräscht intryck.
På Kicks, där jag ofta köper den kostar den 419 kr.
På nätet kan du få den till betydligt bättre pris. Klickade hem den från eleven.se för 276 kr.

 

Ögonskuggor tycker jag är roliga. Har en del och rör mej mest bland jordtoner och lila. Jag har både matta och lite skimrande. När man som en annan... hm... börjar bli till åren kommen så kan allt för mkt glitter göra att man ser äldre ut.
Om det nu är ett problem.
Mina absoluta favoritögonskuggor (som jag använder ihop) är Loreal's Nude och Loreal's Smoke. 

Bildresultat för l'oreal l'ombre pure nude


Bildresultat för loreal l'ombre pure smoky

Mascara. Jag har prövat... om inte de flesta... så i alla fall väääldigt många.
Här tycker jag att man får det man betalar för. Även billigare mascaror kan vara schyssta att applicera på och ge fina fransar men de sitter sämre och flagar ner under dagen.
Just nu har jag Lancome Grandiose. Den är bra! Det är den verkligen om man som jag gillar att ha mycket fransar. Men om den är bäst? Jag vet inte...
Gillade Bobbie Brown mycket oxå.

 Bildresultat för lancome grandiose mascara

Vad det gäller nagellack tycker jag det är tvärtom. Jag har inte märkt någon större skillnad mellan billiga och dyra. Tycker mest det är så att de är bäst när de är nya. Sedan tycker jag att det inom samma märke kan skilja i hållbarhet mellan olika nyanser.
OPI är ett förhållandevis dyrt lack som jag blivit besviken på varje gång.
Det torkar ju så himla dåligt?
Oftast köper jag IsaDora som är prisvärt, bra och finns i många färger.
Har både gel varianten och den vanliga.
Nån som prövat Essies vårdande lack försten? Treat and love tror jag dom heter. Är nyfiken på dem.

Bildresultat för isadora nagellack

Ibland är faktiskt billigt bäst.
Den bästa eyeliner jag testat är oxå den billigaste.
IsaDoras vattenfasta. Sitter fan i dygn om man vill det.

Bildresultat för isadora eyeliner

Läppstift har jag till förbannelse. Det är en passion.
Kanske för att det tog mej så många år att bli vän med min stora mun som jag blev retad för som barn men som jag nu älskar.
Jag har både matta och blanka. Ett tag skulle ju allt vara matt, blev lite trött på det.
Men det "läppstiftet" som jag får absolut mest beröm över och som alla vill veta vad det är för märke är IsaDora Twist-up Nr 73 Haute chocolate

IsaDora Twist-Up Matt Lips 73 Haute Chocolate Promo



Nu orkar ni inte bläddra mer men jag återkommer gärna med fler favoriter om ni tycker det är kul.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är kul, tipsa gärna om dina andra favoriter!

    SvaraRadera
  2. Min kommentar rör inte detta inlägg utan ett senare som jag tror togs bort eller jag inte hittar i alla fall. Jag följer din blogg och har gjort ett tag. Jag födde mitt andra barn i Varberg för några månader sedan och hoppades jag skulle fåstöta på dig där :) så blev det dock inte.

    Jag tänker att av just den anledningen att vissa stormtrivs med en, kan vissa då även känna det motsatta.. och båda måste således ”få” finnas. Att du ex hade noterat ett dåligt ctg, hade inte skrämt mig som patient i närheten lika mycket som om du hade missat det.. Kanske blir flummigt formulerat men jag vill mest bara ge dig en high-five, du verkar vara en fantastisk människa både för oss som inte har mer relation än att få läsa dina texter och även för dina nära!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare