lördag 18 augusti 2018

Ni är landsförrädare

Bildresultat för dags att åka hem


Det kom en politisk broschyr i brevlådan idag.
Jag har hört om den innan men det var något helt annat att få den i sin hand.
"Dags att åka hem" från Alternativ för Sverige (AFS.)

I broschyren är "bilder av Sverige", röda fiskebyar och små lintottar till barn. AFS bedriver tydligare än SD kravet på återvandring.
Alla som kommit hit senare än 1970 skall återvända "hem."
I texten vill man göra en sak om att AFS är SD's främsta konkurrent och de punktar upp hur mycket hårdare/ tydligare de är i olika sakfrågor som främst rör invandringspolitiken.

Det är så klart en bluff.
Det är detaljer som skiljer Alternativ för Sverige mot sin storebrorsa.
I allt väsentligt har de samma åsikt och vill föra samma rasistiska och fascistiska politik men Åkesson är något mer slipad än vad Kasselstrand är.
Åtminstone i nuläget tonar han ner retoriken.
En retorik som förövrigt blivit allt mer öppet rasistiskt under de senaste året eftersom befolkningen inte bara tillåter det utan oxå verkar uppskatta det och belönar dem i opinionsmätning efter opinionsmätning.
Nu, när Socialdemokraterna i princip för en lika sträng asylpolitik som SD gör så har även Åkesson börjat tala om återvandring.
Fast inte lika tydligt och aggressivt som Kasselstrand.
Än.
Få, bortsett från de redan frälsta, luras nog ändå av att det skulle vara någon större skillnad på partierna.

Jag blir både ledsen och arg av att få sådan här skräp tilldelat mej.
Jag blir förbannad av att se min flagga, som står för allt som inte AFS står för, som deras jävla logga.
Alltså att sån här skit får existera 2018?!
Jag har en sån jävla dålig känsla i magen inför kommande valet.
Jag förstår inte vad det har blivit av mina landsmän?
Hur kan SD ha sådana här siffror och hur många kommer AFS knipa?
Vad har hänt med er?
Har ni fått nåt elakt virus eller vad?
När jag började debattera de här frågorna var SD i sådan minoritet att chansen var mkt liten att jag mötte någon som röstade på skiten.
Nu har de sådana siffror att de förmodligen finns inom min släkt, mina kollegor och i min vänkrets.
Det är som en mardröm. De hade varit en mardröm även om de inte var rasister.
De kommer förstöra vårt land! Vår ekonomi, våra lagar, vår jämställdhet.
Ni är för fan landsförrädare!

/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare