onsdag 5 juni 2019

Men i september!



Jag ska på bröllop i helgen och hade tänkt att ha en solgul söt klänning jag köpte på Mango i våras men ännu inte har använt.
Men nja, så kändes den... fin men lite för enkel för bröllop... så i sista stund klickade jag hem den här raringen från Nelly. Om det är nån som har lika god smak som jag och blev lite sugen så finns en länk här. 479 riksdaler.

Den är verkligen jättesöt och bär sej vid vilket tillfälle som helst.
Dock sitter den inte alls på mej som den sitter på modellen.
Den är vääääldigt djupt u-ringad så jag fick sätta en säkerhetsnål i för jag äger ingen så djup bh och utan är inte ett alternativ dessvärre.
Den är oxå i tajtaste laget. Tog den i stl 40 men 42 hade nog inte suttit fel, men den funkar och jag hinner inte byta.

Jag har över lag en del kläder som jag tycker om som är nästan för små. Bland annat den där solgula Mangoklänningen som inte är använd.
Jag har för övrigt en hel den kläder som är för små med men dem har jag gett upp hoppet om.
Jag skiter i valkar och put men jag vill i de där kläderna och jag har inte råd att byta ut garderoben var tredje månad så jag måste ta tag i att tappa några kilon nu.
Eller snart.
Det är ju värdelöst på sommaren när man... eller jag om jag nu inte ska tala för hela mänskligheten... vill dricka kalla öl, käka flötiga pizzor och glass i stora lass.
Fast jag är sådan med allt. Det är väl missbrukargenen i mej. Allt som är tråkigt har jag en förmåga att skjuta upp till nåt oklart sen.
Och jag tror på det själv. Så jävla fenomenal är jag på att övertyga mej själv.
Jo men i september blir ju perfekt att leva lite sunt, gå dagliga milslånga promenader och varför inte springa å styrketräna lite upp till. Ja jippi vad kul det ska bli och vad pepp jag är.
Tills det ÄR september. Då jäklar kommer jag på nya lika övertygande argument om varför det passar bättre sen... kanske i november. Eller till våren. Ja våren blir kanon. Om det inte vore för de där kalla ölen, flötiga pizzorna och glassen på de stora lassen.
Det gäller inte bara vikt och träning. Det gäller allt (som är tråkigt)!

Nån som är likadan?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare