tisdag 11 juni 2019

Samlar bajspoäng helt ofrivilligt.

Bildresultat för bajs

Minns ni att jag skulle samla 100 guldstunder under semestern som startar nästa vecka? Ett ambitiöst mål känner jag och om jag klarar en tiondel ska jag nog vara nöjd.
Just nu känns det som om jag omedvetet samlar motsatsen... bajspoäng typ.
Har varit på ett särdeles dåligt humör de sista 3-4 dagarna när det varierar mellan alla möjliga skitkänslor. Ilska, sorg, irritation, tillkortakommanden, ångest, tvivel and so on.

Ikväll slog dessutom allergin till med full kraft. Nu jävlar blommar kamomillen.
Pollenkollen menar att det är låga halter gräspollen just nu.
Hahaha. Systemkollaps som SD-folket brukar ropa.
Trots TVÅ injektioner med kortison upptill min dagliga underhållningsbehandling med diverse tabletter, inhalationer, droppar och sprayer så är jag DYNGALLERGISK.
Jag nyser.
Jag snorar.
Det kliar... överallt där det finns slemhinnor. Hals, öron, näsa, ögon, slida.
Halsen känns som ett sugrör att andas genom.
Det gör mej trött. Sur. Tålamodet är obefintligt.
För er som inte prövat denna tveksamma underhållning allergi kan jag berätta att det är INTE roligt. Det är motsatsen till roligt.
Det är pest å pina och jag har redan tvärledsnat på den här sommaren och önskar mej typ september.
Nämnde  jag att jag har ett herpesmunsår stort som halva Småland med som värker och spänner och får mej att se ut som om jag åkt på redigt med stryk?
Inte? Nä men så är det i allafall. Som ett litet komplement till allergin.
Så vore det bajspoäng jag skulle samlat så vore jag nog uppe i en 50-60 p redan.

Attans med att det ska va så mycket enklare.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare